A 90-es évek hurráoptimizmusának ikonikus korlenyomatai az időszakban készült tinivígjátékok. A Spinédzserek, a 10 dolog, amit utálok benned vagy A csaj nem jár egyedül mind megtestesítették az Y generáció derülátó, bizakodó, sőt ide nekem az oroszlánt is attitűdjét. Freddy Prinze Jr. és Rachel Leigh Cook az eredeti film 1999-es bemutatója után azonnal Hollywood üdvöskéi lettek, a film pedig – minden hibája ellenére – felkerült a mindig megnézhető romantikus vígjátékok sorába.
A Pygmalion/My Fair Lady-történet akkor egy gazdag sztárfocistáról szólt, aki – miután barátnője faképnél hagyta – fogad barátjával, hogy apja medencetisztító vállalkozása miatt csúfolt, furcsa művész könyvmolyt az iskola bálkirálynőjévé változtatja. Mit nyer vele? Elkerülheti a teljes megaláztatást. A bő húsz évvel későbbi, a Netflix korszellemre adott válaszaként nemeket felcserélő verzióban semmi ilyen nem történik. A srác nem jár egyedül főhőse a tini szépséginfluencer Padgett (a TikTok-sztár Addison Rae), aki élő közvetítés közben inflagranti kapja bunkó barátját. A csúnya szakítás miatt számos követőt veszít (akikre egyetemi tanulmányai miatt van szüksége, hiszen számuk alapján kap pénzügyi támogatást), és úgy akarja őket visszaszerezni, hogy az emósan merengő Cameront (Tanner Buchanan) bálkirállyá változtatja.
Az elképzelés nem rossz, de a megvalósítás meglehetősen gyengére sikerült. Elvileg az Eliza Doolittle/Laney/Cameron karakternek úgy kellene külsőleg megváltoznia, hogy ezáltal tudjon élni az eddig kiaknázatlan lehetőségeivel is, a Henry Higgins/Zack/Padgett karakternek pedig pártfogoltjának köszönhetően olyan mélyebb átváltozáson kellene átesnie, hogy rájöjjön, addig téves értékrend szerint élt. Ezt a dinamikát Audrey Hepburn és Rex Harrison, illetve a számtalan színpadi Eliza–Higgins páros remekül jelenítette meg. Prinze és Leigh Cook ugyan messze nem szárnyalt a Hepburn–Harrison-i magasságokban, de a 90-es évek tinédzseréinek idegességével nyakon öntve bájosan felelt meg a kihívásnak. Rae és Buchanan azonban szenved.