– Kezdjük azzal, hogy Federico Fellini 8 és ½ című filmjével vagy a tizenkét Tony-díjas Broadway-musicallel találkozott először? És mit szólt, amikor kiderült, hogy szerepet kapott a Budapesti Operettszínház Nine (Kilenc) című darabjában?
– Fellini 8 és ½ című kultikus filmjét sokan ismerik a generációmból, jómagam azonban a musicalt láttam először. Amikor megtudtam, hogy én is szerepet kaptam a Nine című darabban, amelyet a Budapesti Operettszínházban mutatnak be, emlékezetes és meghatározó pillanat volt számomra már csak azért is, mert a pandémia kellős közepén voltunk, mégis felcsillant a fény az alagút végén. Jó érzéssel töltött el a tudat, s egyben nagy kapaszkodót jelentett, hogy a korlátozások után csodálatos feladat vár rám.
– A hosszú hónapokon át tartó pandémiás időszakot hogyan viselte?
– Nagyon impresszív volt ez az időszak. Az elején még talán élveztem is, hogy egy kicsit leálltunk. Mérlegeltem sok mindent, s rendet raktam magam körül. A következő fázis ezután az volt, hogy mikor lesz ennek vége, és amikor kiderült, hogy nem lesz vége, elkezdtem nyugtalankodni, mi lesz. Ebben a helyzetben kristálytisztán kiviláglott, hogy kikre lehet számítani, kik az igazi barátaim, mely intézményeknek vagyok fontos. A Budapesti Operettszínháznak nagyon sokat köszönhetek, mert bár nem vagyok tag, de vendégművészként számítanak rám. A teátrum a bajban nem hagyta magára a rászorulókat, ezért tőlem cserébe nagyon sokat várhat, és szívesen adok is.
– Fellini filmjei közül melyek ragadták még magával?
– Az egyik kedvenc filmrendezőm Fellini, így több filmjét is megnéztem, köztük a Fellini-Satyricont még kamaszként, aminek lebilincselt a képi világa. Fellinit valóban nem érteni kell, hanem érezni. Én már akkor megéreztem, s onnantól kezdve szenvedélyesen kutattam, hol láthatom a többi filmjét. Bármikor le tudok ülni Fellini-filmeket nézni, mert egyrészt izgalmas a kor, amelyben készültek – ráadásul a filmművészet egyik aranykorát jelentették –, másrészt remek színészi alakításokat láthatunk ezekben az alkotásokban.