A színmű a francia társalgási vígjátékok mintájára készült, és Herczeg Ferenc egyik legnagyobb színpadi sikere. A látszólag bonyolult szerelmi sokszögnek induló történetből lassan kibontakozik egy mélyebb valóság, amelynek során kiderül, hogy senki sem az, akinek látszik. A fantasztikus gondolatok tolmácsolását nagyban elősegíti a remekbe szabott szereposztás.
Cecile-t, a főszereplő úrinőt Gregor Bernadett alakítja, a szórakozottnak tűnő, de a helyzeteket nagyon is pontosan átlátó férj szerepében Lux Ádámot láthatjuk. A család barátját Viczián Ottó játssza, az ártatlan virágnak tűnő, de nagyon is agyafúrt gyámleányt Nemes Wanda formálja meg a színpadon. Herczeg Ferenc mesterien építette fel a színművet: a szereplők számtalan komikus helyzetbe kerülnek, azonban ezek hátterében lassan felszínre törnek féltve őrzött titkaik. A főhősnő abszolút kilátástalan helyzetbe kerül, ám a híres női logika mindig egy lépéssel az események előtt jár, így Cecile, mint mindig minden nő, végül eléri célját.
A férfiak persze mit sem sejtenek abból, hogy ők egy nagyobb terv apró résztvevői csupán.
– A darab címében szereplő kék róka egy különleges és értékes prém, amelyet Cecile szeretne megszerezni a ruhatárába. Ám a „rókavadászat” remek kifogás arra is, hogy távol legyen a családi fészektől, és azzal töltse az időt, akivel szeretné – nyilatkozta korábban Gregor Bernadett. – A darabban Cecile-t a kék rókához hasonlítják, azt mondják, ravasz asszony, de a férfinak ravaszkodik, egy kis melegséget keres. És végtére az egész az ő bőrére megy. Nekem nagyon tetszik ez a gondolat, úgy hiszem, hogy minden asszonyban ott a „kékrókaság”, figyelemre, szeretetre vágyunk, még ha néha mindezért be kell vetnünk a női fortélyokat – mondta a színésznő.
A rendező, Csiszár Imre feltárja a titkokat, megfejti a szerelmi ötszög legapróbb titkait is, mert a színészeknek éppen azokkal a ki nem mondott érzésekkel kell leginkább tisztában lenniük, amelyeket a karakterek a leginkább igyekeznek rejteni. Így bontakoznak ki az álcák alatt a valódi jellemek és szenvedélyek. A rendező nagy hangsúlyt helyez a szereplők belépőjére is, mint korábban elmondta, a karakterek ezen első megnyilvánulásai szinte mindent elárulnak: a néző már tudni fogja mindazt, amit a főhősök a darab során legfeljebb csak sejtenek egymásról.
Az Újszínházban tehát egy olyan színházi előadást láthatunk, amely szórakoztat, közben rendkívül tanulságos igazságokkal gondolkodtatja el mindkét nem képviselőit.
Borítókép: Viczián Ottó és Gregor Bernadett a Kék róka egy jelenetében Forrás: Facebook/Újszínház