Szőcs Artur rendező szerint A Mester és Margarita egyfelől egy mestermű az örök káoszról, ami változó formában újra meg újra körülveszi az életünket. Másfelől, bár a regény a sztálini diktatúrában született, elsősorban az emberről mesél benne Bulgakov. Az emberek pedig nem sokat változnak, éljenek bármilyen történelmi korban vagy rendszerben.
Nagyon sok jó szerepet kínál a regény, de mi az adaptációt készítő Ari-Nagy Barbarával szerettük volna, ha mellettük egy évezredeket átívelő karként fontos szerepet kap a mindenkori tömeg is, akiket a színház énekkara alakít. Ez önmagában megteremt a több idősíkon játszódó történetben egy kozmikus egységet
– mondta Szőcs Artur, aki úgy véli, hogy A Mester és Margarita egy időtlen történet.
A Miskolci Nemzeti Színház lapunkhoz eljuttatott közleményéből kiderül, hogy az alkotók követték a regény cselekményét, de előadásukban sokszor közös térben, párhuzamosan játszódnak a különböző idősíkok jelenetei, valamint a szereposztással is igyekeztek kapcsolatot teremteni az idősíkok között. És persze óhatatlanul is beszűrődik a mesébe a jelenkor. Szőcs Artur elmondása szerint egy minden ízében különleges világú egész estés darabra számíthat a néző, amelyben a prózai előadásoktól megszokottnál jóval nagyobb szerepe van a zenének.
Woland szerepében Bodoky Márkot láthatja a közönség, aki úgy véli, hogy a sátán eljátszása nem életkorhoz kötött.
Wolandnak nem a testén látszik a kor. Az ő jelentősége évezredekre nyúlik vissza, így nem a teste »dönti el« az ő korát. Én nem huszonkilenc éves vagyok ebben a darabban, hanem a sátán, aki egy kortalan figura
– osztotta meg gondolatait a színművész.
Korábban már rendezte Bulgakov művét Keszég László, ám ezúttal nem rendezőként vesz részt az előadásban, hanem színészként. Ő alakítja ugyanis a Mestert.
Volt szerencsém rendezni, olvastam és hangoskönyvben is hallgattam A Mester és Margaritát, ami szerintem minden idők egyik legjobb regénye. Most pedig az a megtiszteltetés ért, hogy én játszhatom a Mestert
– mondta Keszég László, majd hozzátette: az az igazán csodálatos A Mester és Margaritában, hogy a „lélektani” rész és a „kaland” rész szervesen kiegészíti egymást. A két párhuzamos idősík egészen fantasztikusan társul.
Borítókép: Farkas Sándor és Bodoky Márk az előadás egy jelenetében (Fotó: Dutkay Péter)