Az első világháború előtti orfeumkultúrát a budapesti újságok évekig temették. Volt is okuk rá, hiszen a látványos mulatságok helyett ekkoriban már kártyabarlangok és pincekabarék jellemezték a pesti éjszakai életet. Ám 1931-ben új korszak kezdődött: a Nagymező utcában megnyitotta kapuit a Moulin Rouge és vele szemben az Arizona, a kor két ikonikus luxusmulatója.
A lokálok közönsége a középrétegtől a legelőkelőbb körökig ért, és kiegészült a városba látogató turistákkal. A nyugati vendégek számára olcsónak és egzotikusnak számított a budapesti éjszaka. Ennek sikeréhez az is hozzájárult, hogy Hitler hatalomra jutása után a legendás berlini kultúrát felszámolták.
A mulatók híre vonzóvá tette Budapestet, annak ellenére, hogy ez nem tartozott szorosan a város hivatalos idegenforgalmi imázsához. Hollywoodi sztárokat, gazdag előkelőségeket, de még az angol trónörököst, a későbbi VIII. Edwardot is Budapestre vonzotta a város éjszakai életének híre.
Minderről a Magyar Nemzeti Galéria (MNG) Art deco Budapest – Plakátok, tárgyak, terek (1925–1938) című időszaki kiállításán tájékozódhat az érdeklődő, aki a remek kurátori koncepciónak (Bakos Katalin, Katona Anikó) és a kiváló rendezésnek (kurátor: Katona Anikó, tervezés: Albert Ádám, Lepsényi Imre) köszönhetően észrevétlenül merülhet bele az 1920–30-as évek nagyvárosainak világába, amelyek az idő előrehaladtával egyre többféle lehetőséget biztosítottak a szórakozásra.
A tárlat szerint a korszak egyik leghíresebb mintaadó tánckórusa az angol Tiller-görlök voltak, akik 1923-tól hódították meg a kontinenst. London, Berlin és Bécs után 1927 decemberében Budapesten is felléptek. A Forum Filmszínházban bemutatott, Paris királynője című film színpadi részeiben 12-en táncoltak közülük. Az eseményhez Réz Diamant Tibor készített plakátot. Ennek forrása az a Színházi Életben megjelent fotó lehetett, amelyen négy görl áll színpadi pózba merevedve, magasba lendített karral és lábbal. Réz Diamant azonban átírta a jelenetet a plakátnak megfelelő figyelemfelkeltő nyelvezetre. A lányokat derékban elvágta, száznyolcvan fokban megfordította, és tollas cilinderüket félig a szemükre húzta. Ilyen felállásban dekoratív mintává váltak.