Pogrányi Lovas Miklós elmondása szerint Molnár Tamás azért aktuális a magyar nagyközönség számára, mert munkássága az előttünk álló évtizedekben aligha fog elavulni.
A progresszió, a közösségeinket szétziláló utópikus gondolkodás az emberi természet lényegéből fakad, ezért állandó jelenség, csak az alakja változik. Molnár pedig radikális volt: a jelenség gyökereit tárta fel
– mutatott rá az esszéista.
Mint mondta, Molnár Tamás nem pusztán a liberalizmust, hanem annak előfeltételeit is kritizálta. Magát a modernitást, ami a politikai téveszmék létrejöttét lehetővé tette.
Három évtizeddel ezelőtti írásainak ereje most is sodró, észrevételei látnokiak
– hangsúlyozta az esszéista, hozzátéve: Molnár előre jelezte, hogy a franciák középtávon elveszítik európai politikai súlyukat. Voltaképpen megjósolta a Brexitet is, hiszen megírta, hogy a britek az európai integráció kerékkötői lesznek az európai érdekként feltüntetett német terjeszkedés miatt. Rámutatott, hogy közös érdekeink ellenére az oroszokkal való együttműködésben komoly problémák lesznek, mégpedig az amerikai nyomásgyakorlás miatt. A nyolcvanas évek amerikai tapasztalataiból számos helyes következtetést levont: az őszinte beszéd eltűnik. Nem lehet majd kimondani, hogy az USA – amellett, hogy Európa szövetségese – sok tekintetben a riválisa is.
Az interjúban szóba került az is, hogy Molnár Tamás vajon mit gondolhatott a posztmodernről? Pogrányi Lovas Miklós szerint Molnár ultrakonzervatív volt, és hangsúlyosan katolikus. Ebből a nézőpontból a posztmodernitás egy ellenkultúra. Ugyanakkor el kell ismerni, hogy voltak értékelendő meglátásaik és lényegbevágó kritikáik például a fogyasztói társadalmat illetően.
Az esszéista rámutatott, hogy Molnár írásaiból rengeteget lehet meríteni, de ő sem szisztematikus gondolkodó, nincsenek „molnáriánusok”.
Georges Bernanos francia filozófusról írt doktori értekezése tudományos igényességű, szisztematikus filozófiai munka. De végül nem ezt a irányt követte, inkább az esszé műfajában alkotott maradandót. Visszatérő témái a tekintélyvesztés bírálata, a vallás valósága és történetisége, a világtörténelem legfontosabb intézményének tartott Katolikus Egyház szerepe és persze a modernitás kritikája, különös tekintettel a felvilágosodásra