Az emeletre felérve, a hangulatos kis asztalokkal berendezett kupolatérben borukat kortyolgató vendégek üldögéltek, várva a hamarosan kezdődő programokat, közben Oláh Krisztián zongorista és öccse, ifj. Oláh Kálmán szaxofonos kiváló játékában gyönyörködtek. A sejtelmes fények, a zene és az este képzőművészeti csodákkal, izgalmas előadásokkal teli ígérete így a hét közepén, a mindennapi gondokat magunk mögött hagyva, hamar elvarázsolta az embert.
Tárlatvezetésekkel kezdődött a program. A különböző kezdési időpontok segítettek, hogy több lehetőség közül is választhassunk.
Balla Enikő művészettörténész Itáliai utazás című tárlatvezetését a 19. századi állandó kiállításon tartotta. Molnár Brigitta Blanka művészettörténész Elképzelt tájakon – gótikus hátterek című vezetésén egykori szárnyas oltárok szobrait, táblaképeit csodálhattuk meg a gótika korából. Bibliai tájakat ábrázoló festményeket láttunk és szó volt a szentek életéből vett jelenetek háttereiről. XIX. századi magányos festőzsenikről, úttörő magyar művészekről szólt Krasznai Réka művészettörténész tárlatvezetése. Király Zsuzsanna múzeumpedagógus a Modern idők kiállításán A képzelet vidékei – kertek és tájak a századforduló művészetében című tárlatvezetését tartotta.
Többen indultak el kettesben, kis baráti társasággal, hogy maguk fedezzék fel a műalkotásokat. Kis csoportok álltak Ferenczy István, Szinyei Merse Pál, Izsó Miklós, Barabás Miklós, a magyar nemzeti művészet ikonikus alakjainak képei előtt. Olyan alkotások, mint a Pásztorlányka, a Majális, a Búsuló juhász vagy a Vásárra induló román család vonzották a látogatókat.
19 órakor kezdődött a Szórakozás és estélyidivat a húszas években címmel Szatmári Judit Anna divattörténész előadása,
melyre nagyon sokan voltak kíváncsiak. A két világháború közötti időszak minden szempontból vonzó, gondoljunk például az irodalmi életre. Az előadás az estélyi ruhák világát, az életmód, a stílus változásait mutatta be. Megtudtuk, hogy akkoriban divatlapokból tájékozódtak, és természetesen Párizs volt a divat központja. Legalábbis a női divaté, mert a férfidivatot London, a gentlemanstílus uralta. Az első világháború után új nőideál született: a garconne, a fiús lány, aki önállóan élt, dolgozott, esténként pedig szórakozni járt. A korábbinál felszabadultabb életmódhoz új gardrób kellett, a ruhák a korábbinál jóval nagyobb mozgásszabadságot adtak viselőjüknek. Szatmári Judit Anna elmondta, hogy megjelentek a férfias kiegészítők a női ruhákon. A charleston, foxtrott, quick step közben megcsillanó estélyi ruhák pedig még jobban kiemelték a mozgást, így közvetítették azt a felszabadultságot, életélvezetet, ami a korszakot jellemezte, és ami megannyi art deco műalkotáson – tárgyakon, plakátokon, grafikákon, bútorokon – megfigyelhető. A divat fővárosa Párizs volt, az innen szezononként terjesztett divatot átvették a budapesti szalonok, közvetítették a pesti divatlapok. Az elegáns szalonban varratott ruhák mellett azonban megjelent és elterjedt a konfekció is, ami jól mutatja az ipar és a technika rohamos fejlődését, ami szintén meghatározta a két világháború közti modern életet.