– Egyszer azt mondta, hogy egyfajta belső elhivatottság miatt teszi a dolgát nap mint nap, és a közönség szeretete a legerősebb visszaigazolás. E tekintetben az elmúlt két és fél évet hogyan élte meg?
– Mindig úgy csoportosítom a feladataimat, hogy az adott időszakban a leghatékonyabban tudjak dolgozni. A pandémia idején például a prózai rendező szakon tett államvizsgámra, új darabok írására, előkészítésére fókuszáltam, emellett folyamatosan online előadásokat, otthoni videókat, hangfelvételeket készítettünk. Amikor pedig kinyithattak a színházak, igyekeztünk pótolni az elmaradt előadásokat, majd egymást követték a premierek. Színészi oldalról egy nagyon intenzív, gazdag, áldásos időszak következett, hiszen Guido Continit, Szu-Csong herceget, Tasziló grófot, Don Quijotét, Tevjét és a Jekyll és Hyde-ot formálhattam meg.
– Több interjúban is hangsúlyozta, hogy a karakterek személyiségét, lelkivilágát tanulmányozza egy-egy próbafolyamat során. Legutóbb a Jekyll és Hyde-ban láthatta a közönség, ami az előbb felsoroltak közül a legösszetettebb szerep. Hogyan készült fel rá?
– Úgy gondolom, bármilyen műfajú előadásról van szó, meg kell találni a szubjektív módon interpretált karakter hitelességét. A próbafolyamat során mindig azon dolgozom, hogy megfejtsem a figura belső világát, szándékait, lélektani mozgatóit, és saját magamban is megtaláljam ezeket. Ezért egy-egy szerepen belül többféle megoldás is születhet. Bár a nagy elődök, például a La Mancha lovagjában Peter O’Toole, a Rebecca – A Manderley-ház asszonyában Laurence Olivier vagy a Hegedűs a háztetőnben Topol alakításai iránymutatók, de nem az a cél, hogy őket leutánozzam, hanem az, hogy megmutassam, milyen az általam megfogalmazott Tevje vagy Don Quijote. A Jekyll és Hyde esetében is az volt a legfontosabb, hogy megtaláljam a főszereplő lelki mozgatóit, ezen belül pedig azt kellett megfejtenem, hogy az a két különböző lelki alkat, aki egy személyiségből fakad, hogyan tud szinte percről percre változni, akár konfliktusba is kerülni egymással.