A plakátot Jankovics Marcell legközelebbi alkotótársai csapatmunkában tervezték. Fontos volt számukra, hogy
a magyar animáció egyik legnagyobb alakjának szellemiségéhez hű poszter szülessen. Ezért a kép egyik fő motívuma a Nap.
„Az arany a mesehős, a naphérosz színe. Ez illik a magyar Herkuleshez. Toldi Miklós nem suttyó falusi legényke lenne? Hát az olyan mesehősök, mint Aranyhajú Kis Miklós, Erős Jankó, a finn Kullervo micsodák? Parasztlegények, egyszersmind naphéroszok. Arany János sokat tudott erről, tessék csak figyelmesen olvasni remekművét!
Vajon miért tagolta épp 12 énekre a hónapok száma szerint? Mitől emberfeletti erejű ez a kis legény, akinek »még legénytoll sem pehelyzik állán«? Puszta kézzel dönti földre a megvadult bikát, akár a táltosok. Miért szorul bele annyi düh, amennyi csak a pusztító Napba? És annyi igazságérzet, mint a mindent látó napistenekbe? Hogy képes együltő helyében annyi húst magába tömni, annyi bort ledönteni a torkán, amennyit a görög Héraklész, a Nagyevő szokott?
– írta Jankovics Marcell a Toldiról. „A mitologikus világképben a Nap kering a Föld körül, ezért van az, hogy a szoláris év mítoszai, meséi a Napot megszemélyesítő hős vándorlásairól szólnak” – olvashatjuk továbbá Jankovics Jelkép-Kalendáriumában a Napról.
Toldi Miklós történetén keresztül tanúi lehetünk egy irgalmatlan erejű kamaszfiú felnövésének, aki megtanulja használni és uralni a saját képességeit, hogy Nagy Lajos király leghíresebb lovagjává válhasson. Jankovics Marcell és Csákovics Lajos rendezők animációs filmjében nemcsak az ármánykodó báttyal való viszályt és az önmagát kereső ifjú belső vívódásait éljük át, de teljes gazdagságában megjelenik benne a lovagi világ és a magyar puszta, illetve a lápvidék is. Együtt barangolunk Toldival a nádasban és a XIV. századi Pest utcáin, ahogy mindennel és mindenkivel szembeszállva küzd az igazságáért.