A XI. Kortárs Keresztény Ikonográfiai Biennáléhoz számos terület, fogalom tartozik, köztük a keresztény, vallásos, szakrális, egyházi és liturgikus művészet, egyet emeltek azonban ki, mégpedig a keresztény tematikát mint az európai művészet egyik legfőbb összetevőjét, sőt a sorozat nevében is ezt jelezték.
Az első tíz tárlat során, 2002 és 2020 között összesen 1274 alkotást állítottak ki a kecskeméti Cifrapalotában,
amelyekre 2316 mű érkezett be. A biennálé az évek alatt az egyik legnagyobb országos sorozattá nőtte ki magát. Műfaji és technikai megkötések nélküli kiállítás, ahol például animációs filmmel, ruhával, táblaképpel, képregénnyel, plasztikával, kerámiával, videóinstallációval, plakáttal, utcabútorral, díszlet- és jelmeztervvel, fotográfiával, textil-, üveg-, ötvös- vagy zománcművészeti alkotással egyaránt lehetett jelentkezni.
– Idén márciusban közzétett felhívásunkra ezúttal 178 művész adott be alkotást, amiből a biennálé zsűrije 128 alkotó művét, sorozatát javasolta kiállítani és a katalógusban megjelentetni – árulta el ifj. Gyergyádesz László. Elmondta, hogy csak a Bibliában 121 állatfajról és nyolcvan-, bár mások szerint megközelítőleg kétszázféle növényről olvashatunk. Hozzátette, hogy nem csupán a teremtésükről vagy éppen a megmentésükről találunk történetet, hanem gyakran szerepelnek hasonlatokban, példabeszédekben is.
A növények és az állatok a Szentírástól, illetve az apokrif irodalomtól függetlenül is a keresztény művészet kihagyhatatlan részeivé váltak. – A keresztény ikonográfiában különösen fontosak ezek szimbolikus megjelenítései a szentek legendáihoz kapcsolódva, akár attribútumként is, továbbá a fantázialények vagy éppen az állatövi jegyek ábrázolásai – mutatott rá a művészettörténész.
– Az ókorban és a középkorban számos írás szolgált további forrásul a szimbolikus ábrázolásokhoz, így például a növények, virágok terén 1120 körül St-Omeri Lambert kanonok Liber floridus vagy éppen Konrad von Würzburg Die goldene Schmiede című, 1275 körül keletkezett műve, illetve valamivel később Franz von Retz Defensoriuma.
Az utóbbi kettő főleg Máriára vonatkozóan, a Physiologus pedig a bestiariumillusztrációk tekintetében sorolható ide. S hosszan folytathatjuk, így olyan témákkal is, mint az állatok és az emberek kapcsolata. Rendkívül gazdag területet választottunk ezúttal, mely napjaink egyik legnagyobb globális válságjelenségére, a klímaváltozásra s ahhoz kapcsolódóan a növényi és állati fajok kihalására is felhívja a figyelmet – összegezte koncepciójukat ifj. Gyergyádesz László.