Idén stílusosan tizenegy filmet vetítenek, köztük több fesztiváldíjas alkotást. Az Osztrák Kulturális Fórum részéről elmondták, hogy a legújabb és fontosnak tartott filmek vetítésére törekednek, melyek többnyire nincsenek magyar forgalmazásban. Kivétel a Fűző, amely a fesztivál kiemelt filmjei közé tartozik.
Ez a Sisi-mítosz újraértelmezése, mely a negyvenéves Erzsébet császárné hazánk iránti vonzalmát és lázadásait ábrázolja, egészen meghökkentő adalékokkal árnyalva a róla kialakult képet. A Sisit megformáló Vicky Krieps az idei Cannes-i filmfesztivál Un Certain Regard szekciójában a legjobb alakítás díját vihette haza. Október 13-án tartják a premiert a Művész moziban, amit egy beszélgetés követ.
Másik filmjük a háború utáni Németországban játszódó Grosse Freiheit című, osztrák–német koprodukcióban készült börtönfilm, melyet Cannes-ban a zsűri különdíjával jutalmaztak, és azóta húsz nemzetközi fesztiváldíjjal, köztük a legjobb operatőr és a legjobb filmzene Európai filmdíjával is elismerték.
A Budapesti Goethe Intézet képviselője érdeklődésünkre elmondta, hogy mind a svájci, mind a német filmekre erősen jellemző, hogy aktuális társadalmi problémákkal is foglalkoznak. A Szemrevaló hagyományaihoz híven pedig idén is a társadalmi kérdések állnak a középpontban.
A Nico című filmben egy perzsa származású fiatal lányt rasszista támadás éri, ezt követően határozza el, hogy soha többé nem hagyja magát bántalmazni, és karateedzésre kezd járni egy világbajnokhoz. Sara Fazilat a filmben nyújtott alakításáért elnyerte a Max Ophüls filmfesztivál legjobb női főszereplőnek járó díjat.
A Kedves Thomas című filmben – mely kilenc díjat nyert el az idei Német filmdíjon, köztük a legjobb filmnek járó Arany Lolát is – Thomas Brasch neves német író, rendező életén keresztül láthatjuk a múltfeldolgozás nehézségeit. Az alkotás a német történelem főbb állomásain kalauzolja végig a nézőt 1945-től az NDK és az NSZK kialakulásán, majd a német egyesülésén át a XXI. század elejéig.
Brasch örök lázadó volt, akit az NDK-ban két egyetemről is eltanácsoltak, s később börtönbe zártak. Ám miután sikerült áttelepülnie Nyugat-Németországba, a kapitalista társadalmi berendezkedést is kritizálta.
Végül említették az Örökmozgó című svájci filmet, melyért az idei Berlini filmfesztiválon a rendezőt, Cyril Schäublint a mozi új kifejezési formáit díjazó új versenyszekcióban, az Encounters Awardon a legjobb rendezőnek járó elismeréssel méltatták. A játékos, meditatív, különleges képi világú alkotás a svájci óragyártás kezdeteiről szól, egy fiatal nővel és egy anarchista orosz nemessel a főszerepben.