Meddig érhetett az ének?

Az 1989 előtti határon túli magyar könnyűzenei életről rendez konferenciát a Hangőr Egyesület, a Beatkorszak.blog.hu és a Marosvásárhelyi Rocksuli holnap Marosvásárhelyen Meddig érhetett az ének? címmel. Ma délután pedig az erdélyi és magyarországi zenészek elevenítették fel a nyolcvanas évek romániai koncertezési lehetőségeit.

Magyar Nemzet
2022. 09. 08. 20:18
Forrás: E-népújság.ro
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A konferenciát több program is felvezeti. Ma délután a Rózsák tere 4. számú házra került fel az első erdélyi Poptörténeti Pont, amely a nyolcvanas évek egyik legsikeresebb marosvásárhelyi rockbandájára, az Autostop MS-re emlékeztet a jövőben. Ezt követően az Apolló-házban párhuzamos könyvbemutatón ismerhették meg az érdeklődők Zilahi Csaba Erdélyi magyarock és Vass Norbert Mindenki! című könyveit. Este pedig a konferencia témájához szorosan kapcsolódva Játék határok nélkül címmel Boldizsár István (Semnal M), Dán Péter (Autostop MS) és Debreczeni Ferenc (Omega) idézték fel, milyen volt a nyolcvanas években Romániában koncertezni. 

Holnap délelőtt, a Meddig érhetett az ének? című konferencia kezdete előtt nyílik meg a Stúdium HUB földszinti kiállítóterében az Azok a rockzenészek – Ahogyan Szalay Zoltán látta őket című, a magyar könnyűzene alakjait, helyszíneit és hátterét 1959 és 1989 között megidéző kiállítás, amely egy hónapig vendégeskedik Marosvásárhelyen.

A konferenciát és a kiállítást Kovács Mihály Levente, a Maros Megyei Önkormányzat alelnöke nyitja meg. Erdély legsikeresebb könnyűzenei formációja, a Metropol Group 1978-ban megjelent lemezén hallható Égig érhetne az ének dal címét „kölcsönözve” rendez konferenciát a rendszerváltások előtti, határainkon túli, magyar rockzenéről a Hangőr Egyesület, a Beatkorszak.blog.hu és a Marosvásárhelyi Rocksuli.

A marosvásárhelyi Stúdium HUB konferenciatermében zajló tanácskozás három szekcióban igyekszik feltárni a hatvanas-nyolcvanas évek nem magyarországi magyar könnyűzene lehetőségeit és emlékeit. 

A „De azért csak várom, várom a táncot” alcímet viselő első szekcióban Bárdi Nándor a Kádár-korszak magyarságpolitikáját, Rozsonits Tamás az időszak nemzetközi könnyűzenei irányait, Bajnai Zsolt pedig a magyar ifjúsági sajtó és a határon túli könnyűzene viszonyát vázolja fel előadásában. Az „Élj őszintén!” című második blokk a határon túli magyar könnyűzenére fókuszál, Farkas Sándor a Kárpátalja, Lacza Gergely a Felvidék, Csorba Zoltán pedig a Vajdaság egykori lehetőségeiről beszél. A „Valami mindig kimondatlan marad” szekció Erdély könnyűzenéjével foglalkozik, amelyben Demeter Csanád a hatvanas-hetvenes éveket, Zilahi Csaba pedig a nyolcvanas éveket és a rendszerváltás időszakát mutatja be, míg Hints Zoltán a romániai magyar lemezekről tart előadást.

A rendezvényt élőben követhetik a Hangőr Egyesület közösségi felületén, illetve a maga nemében kuriózumnak tekinthető konferencián elhangzott előadásokból még idén kötet jelenik meg.

Borítókép: Az Autostop MS a Megéneklünk Románia fesztiválon, a marosvásárhelyi Kultúrpalotában (Forrás: E-népújság.ro)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.