Olasz fuvolaművész az Óbudai Társaskörben

A XX. század különleges zeneművei csendülnek fel az Anima Musicae Kamarazenekar és Massimo Mercelli szombati hangversenyén az Óbudai Társaskörben. Az esten olasz és argentin szerzők műveiből hallhat válogatást a közönség.

Magyar Nemzet
2023. 01. 27. 12:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Capriccioso-bérlet második hangversenyén ezúttal is egy világhírű művészt hoz el az Anima Musicae Kamarazenekar az Óbudai Társaskör színpadára, akivel együtt megelevenítik a zene és a tánc különös kapcsolatát. Massimo Mercelli neve ismerős lehet a hazai közönségnek, hiszen az olasz fuvolavirtuóz 2018-ban az együttes vendégszólistájaként már fellépett az Óbudai Társaskörben.

Mindössze tizenkilenc éves volt, amikor a Velencei Teatro La Fenice első fuvolistája lett, majd megnyerte a Francesco Cilea-díjat, a nemzetközi zenei nap versenyt, valamint a Stresa nemzetközi versenyt. 

Lehengerlő játéka olyan világhírű zeneszerzőket is megihletett, mint Krzysztof Penderecki, Philip Glass, Ennio Morricone vagy Giovanni Sollima, akinek egyik műve el is hangzik a koncerten. 

Massimo Mercelli kamarazenészként és szólistaként a világ számos pontján elkápráztatta már a közönséget, színpadra lépett többek között a New York-i Carnegie Hallban, a Moszkvai Konzervatóriumban, a Szentpétervári Filharmóniában, az Amszterdami Concertgebouw-ban és a Salzburgi Mozartban. Olyan híres fuvolistákkal játszott együtt, mint André Jaunet és Maxence Larrieu, és a komolyzenei élet legjelentősebb művészeivel, együtteseivel dolgozhatott együtt, például Gidon Kremerrel, Jurij Bashmettel, a Berlini Filharmonikusokkal, valamint a Moszkvai Kamarazenekarral. Az Orange Mountain Recordnál 2012-ben jelent meg a Massimo Mercelli performed Philip Glass című lemez, amelyen Philip Glass zeneszerző fuvolára írt kamarazenéjét adta elő a művész.

A január 28-i hangversenyt különös kettősség hatja át: a modern, XX. századi hangzásvilág mellett a tánc kerül a középpontba. A hangverseny Respighi Régi dalok és táncok című kompozíciójával kezdődik, mely egyfajta visszatekintést enged az antik korokba, izgalmas időutazásra hívja a hallgatóságot. Az ezt követő mű a ma is aktívan munkálkodó zeneszerző, Giovanni Sollima szerzeménye, akinek Contrafactus című darabjában hallhatják először Massimo Mercellit, az Anima Musicae kíséretében.

A koncert második feléhez közeledve az olasz zeneszerzők után az argentin komponistáké lesz a főszerep: a szünet előtt Astor Piazzolla egyik leghíresebb műve, A tangó története hangzik el, Ivan Nardelli átiratában. A négytételes művel a szerző már önmagában kivívta volna magának a „tangó királya” címet, de a koncert végén is elhangzanak a jellegzetes dallamok, összetéveszthetetlen ritmusok, melyekkel világhírre tett szert. Piazzolla művei között egy másik, kevésbé ismert argentin szerző, Alberto Ginastera is helyet kapott a műsorban, akinek 1965-ben keletkezett Concertóját adja elő az Anima Musicae Kamarazenekar. A hangversenyt három rövidebb, méltán népszerű Piazzolla-mű zárja: a Fuga y misterio, az Oblivion és a Libertango, Ott Rezső átiratában.

Borítókép: Massimo Mercelli (Fotó: Andrea Bernabini)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.