Az immár 22 éves tradíciókkal büszkélkedhető Saint-Paul-les-Dax cirkuszfesztivál és artistaverseny a kortárs és klasszikus cirkuszi produkciók bemutatkozó helye. A monte-carlói, a párizsi és a spanyol gironai nemzetközi fesztiválok után Dax-ban zsűrielnökként mutathatta be a hazai sikereket Fekete Péter.
– Nemzetközi tekintélyeknek beszélhettem arról, hogy mekkora fontossága van a cirkuszművészet által megjelenített üzeneteknek. Háborúról beszélni anélkül, hogy fegyvereket csörgetnénk, békét üzenni akár egy jelenettel vagy szimbólummal, több ezer emberhez értékes gondolatokat eljuttatni a cirkuszi produkció által megélt katarzissal úgy a Fővárosi Nagycirkuszban, mint a dax-i fesztiválsátorban újdonság, odafigyel rá a cirkuszi szakma. De
ahogy Budapesten jól megférnek egymás mellett az orosz és az ukrán művészek, úgy ezen a francia fesztiválon is egymás mellett ülnek és szerepelnek a két ország művészei. Erős a hasonlóság, sok a közös gondolat. Külön büszkeség, hogy a Fővárosi Nagycirkusz balettkara nyitotta meg a fesztivált. Egy kétéves álmunk vált valóra. Kitűztük célul: a mi balettkarunkat fogják hívni Európa-szerte, ha komoly cirkuszszakmai táncos megjelenésre van szükség. Ennek az álomnak ez a meghívás és a tánckar fiatal művészeinek hangos sikere csupán az első állomása. Hallani fognak még a Fővárosi
Nagycirkusz Balettkaráról szerte a világban – mondta Fekete Péter a tegnap véget ért fesztiválon.
Európában vezető helyen jegyzik a magyar cirkuszművészetet. Elismerik szakmailag és művészileg is, amelyet a hazai közönség is visszaigazol sikeres előadásaik révén. Április közepére a 10. Nemzetközi Színházi Olimpia megnyitójára világszámmal készül a Fővárosi Nagycirkusz társulata, miközben teljes gőzzel dolgoznak következő, a Sztyeppe illata című új előadásukon, amelyben ismét szerepet kapnak az ukrán menekült artisták.
Borítókép: A francia cirkuszfesztiválon Fekete Péter képviselte a magyar cirkuszművészeti szcénát (Fotó: Vladimir Shekhter)