– A Feltámadás koncertünkön az alkalomhoz illő zeneműveket adunk elő, melyek színesítik a Budapesti Operettszínház repertoárját – mondta Pfeiffer Gyula, majd így folytatta: a szövegek alapján válogattam össze a műveket. Bach János passiójának nyitó tételével indítunk, ezután Mozart c-moll miséjéből következik egy szoprán ária. Verdi A lombardok című operájából felcsendül a Jeruzsálem kórus. Liszt Ferenc Krisztus oratóriumából Krisztus monológját hallhatja a nagyérdemű, és az énekkarunk előadásában Kodály Zoltán Jézus és a kufárok című acapella kórusműve hangzik el. Utóbbi darabot a járványhelyzet előtt már megtanulta az énekkar, de nem volt alkalmuk előadni. Mint rámutatott, a Budapesti Operettszínház énekkarától szokatlanok ezek a művek, de Webber Requiemjét is kiválóan megtanulták, előadták, így ez a mostani műfaji kirándulás sem okoz majd gondot nekik. Már csak azért sem, mert az utóbbi időben magasan képzett, többnyire diplomás énekművészek csatlakoztak a Szabó Mónika által vezetett énekkarhoz, akik igénylik a kihívást jelentő munkát és azt, hogy megmutathassák képességeiket.
– A közönség a kikapcsolódásért és a katarzis élményért jön a színházba, s az a feladatunk, hogy ezt megadjuk nekik – hangsúlyozta Pfeiffer Gyula, akitől azt is megtudtuk, hogy kik lépnek színpadra a rendhagyó koncerten.
A csodálatos Fischl Mónika a Requiemet énekli Ninh Duc Hoang Long tenor szólistával.
Mozart c-moll miséjéből elhangzik a Laudamus te című ária a nagyszerű koloratúrszoprán, Süle Dalma előadásában, Vadász Zsolt pedig Dvořák Stabat materéből énekel egy áriát. Pete Ádám Liszt Krisztus oratóriumából Jézus monológját adja elő, illetve egy francia zeneszerző, Dubois Krisztus hét szava a keresztfán című művéből is hallhat részleteket a közönség.
Ismét felcsendül a Requiem
Az est második részében hangzik el Andrew Lloyd Webber Requiemje, amelyet a világhírű musicalszerző édesapja halálának emlékére komponált. Fischl Mónika elmondta, hogy rajong Webber musicaljeiért, ugyanakkor lenyűgözi a Requiem hihetetlenül gazdag hangszerelése és izgalmas ritmusvilága.
Szeretek olykor kimozdulni a klasszikus bel canto világából, s más műfajban is kipróbálni magam. Ami a legközelebb áll a hangomhoz, az Webber zenéje. Ha meghallom a Pie Jesu tételt, mindig beleborzongok
– avatott be az énekesnő.
A fiúszoprán szóló részeit Bor-Fejérváry Péterrel és Elek Leonnal adják elő, akik a Kodály Zoltán Kórusiskola növendékei. – Elképesztő látni a felkészültségüket, a zene iránti alázatukat – emelte ki Fischl Mónika, aki azt is elárulta, hogy nemrég veszítette el édesapját, akivel nagyon közeli volt a kapcsolatuk, s emiatt más lelkülettel énekli a Requiemet, mint korábban.
Mi, művészek meg vagyunk áldva azzal a képességgel, hogy az életünkben bekövetkezett tragédiákat, veszteségeket be tudjuk építeni egy-egy karakter megformálásába, előadásba a színpadon
– tette hozzá, így folytatva: – Webber Requiemje számomra azt sugallja, hogy ne a félelmet és a rettegést lássuk a halálban, hanem az Égiek végtelen szeretetét. Nekünk, művészeknek, színházi embereknek, a zenei kultúránk követeinek az is a feladatunk, hogy összetartásra ösztönözzük az embereket, s ezzel a különleges koncerttel bekapcsolódhatunk a családok, az emberek ünnepi készülődéseibe, s együtt élhetjük meg az ünnepet.