– Honnan származik az ősi mitológia, az ősvallások iránti érdeklődése, elkötelezettsége?
– Arról van szó, hogy az eredeti érdeklődésem a tradicionalista filozófia felé vezetett – s a hermetikus tudást rejtő magyar tündérmesék és népdalok számomra elsősorban azért lettek érdekesek, mert mindmáig hitelesen tudnak közvetíteni egy ősmítoszi hagyományt. Ebben a tematikus környezetben szólítottak meg először is az ősi kultúrák, a keleti filozófiák, mint például a taoizmus, a zen buddhizmus vagy a sintoizmus. Ettől függetlenül ott élt bennem az egyik legkedvesebb gyermekkori olvasmányom, a Mondák könyve, s benne kedvenc naphéroszom, Szépmező Szárnya emléke is, de igazából nem ezen keresztül érkeztem meg az ősmítoszkutatásaimhoz, hanem keletről tértem vissza a Kárpát-medencébe, az ősi selyemúton közlekedő tudás emlékével együtt mozogva. Ekkor már a pusztai nomád civilizációk örökségét is a magaménak éreztem.
– Jó nagy kanyarnak tűnik.
– Ez egyfajta irodalmi, alkotói hazatalálás volt. Azóta a nyitatlanul nyíló aranykapuban állva és az égig érő fára emelt tekintettel vagyok otthon a világban, ahol az ősi magyar naphéroszok – Fehérlófia, Szépmező Szárnya, Virág Péter, Gyöngyharmat János vagy éppen Tündér Ilona és Tündérszép Erzsébet – gigászi próbatételeihez mérem a regényemben ábrázolt kalandokat, s a halhatatlan erejű aranyhajú gyermekek, a sárkányt lovagló garabonciások köszönnek be rendszeresen a tudatáram-prózám gondolati tereibe.