Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház vezérigazgatója, a 10. színházi olimpia művészeti vezetője köszöntőjében rendkívül fontos eseménynek nevezte a kiállítást, s megjegyezte: jó lenne évente rendezni egy ilyen seregszemlét, ezzel is pozicionálni a szakmát. – Hálás vagyok rendezőként a tervezőknek, hogy a fejemben megszülető gondolat- és képfoszlányokat le tudják fordítani látvánnyá, jelmezzé – fogalmazott az igazgató, megjegyezve: e tárlattal is igyekeznek a szakma ünnepévé tenni a színházi olimpiát.
Ellinger Edina bábművész, a Budapest Bábszínház igazgatója megnyitójában Antal Csabát idézte: a szcenográfia a színpadi írás művészete, amelynek írásjeleit a néző személyes tapasztalatain keresztül képes olvasni. – Nagy a zaj körülöttünk vizuálisan is, ezért egyre nehezebb észrevenni az értéket – fogalmazott a bábművész. – Ritkán adatik meg, hogy megálljunk egy pillanatra, s belegondoljunk, miért tesszük, amit teszünk. Számomra ez a kiállítás egy ilyen kimerevített pillanat.
Balla Ildikó díszlet- és jelmeztervező, a kiállítás kurátora emlékeztetett: 2010-ben rendezték meg az első Látványtér tárlatot, amikor megalapították az év díszlettervezője és az év jelmeztervezője díjat. – A célunk mindig is az volt, hogy bemutassuk, milyen magas képzőművészeti színvonalon készülnek el a munkák – árulta el a kurátor, akinek álma egy szcenikai központ, ahol megőrzik az alkotásokat.
A tárlat június 25-ig látogatható.
Programok, rekordok, riportok a Kultúrnemzet színházi olimpiai gyűjtőoldalán! Kattintson IDE!
Borítókép: Michac Gábor Hamupipőke-terve (Forrás: Látványtér)