A frissen bemutatott cirkuszi előadással az alkotók magyar kultúránk kapcsolódási pontjait keresik a keleti sztyeppék távoli, talán kevésbé ismert világával. Fekete Péter rendezőtől nem szokatlan módon a néző a színpadon is jelen lévő gyerekeken keresztül nyer beavatást.

A manézst körülölelő molinós vetítés a jurták és a körhinta látványát idézi, s egyfajta védett teret biztosít a hintalovakon játszó gyerekeknek. Olyan teret, amelyben korlátok nélkül időzhetnek el a képzelet és káprázat dimenziójában, szabadon álmodhatnak. Álmaik kiterjesztett valóságában jelennek meg a cirkuszi számok, amelyekhez maguk a gyerekek is kapcsolódnak egy közbeékelt jelenetben, hogy megmutassák képességeiket. A lovas motívum nem csak a játékok formájában jelenik meg: már az előadás elején egy pompás, hús-vér paripa kecsegtet a lovas attrakciók lehetőségével.
Nehéz kiemelni egy-egy fellépőt, mivel minden zsáner képviselője magas színvonalú bemutatót tartott. A legszívbemarkolóbb – generált érzelem ide vagy oda – és legromantikusabb az Arany Bohóc-díjas Sky Angels (Üzbegisztán) gurtni száma, amelyben férj és hatalmas artista-balesetéből felépült feleség kapaszkodik össze a levegőben.
Hasonlóan ámulatba ejtő a Triple Breath (Üzbegisztán) magasdrót produkciója, ahol a művészek elképesztő pontossággal tartják koreográfiájukat, miközben több méter magasan, sok esetben kibiztosítás nélkül, egyensúlyoznak egy vékony dróton. Produkciójuk precíz és ötletekben, eszközökben bővelkedő.
Nem csak hajlékonyságukat, hanem ügyességüket is bizonyítják a Nomade – Les Etolies de Mongolie (Mongólia) performerei. Kaucsuk számukat lábbal nyilazással fűszerezik: magas rudakon és egymáson kézen egyensúlyozva is célba találnak.
Kifejezetten jól áll nekik, hogy a mongol népviselet ihlette kosztümjük mellett saját kultúrájukat hangsúlyozó népzene adja előadásuk aláfestését.

Hangulatában és látványában hasonlóan a hagyományokat juttatja eszünkbe Samir Abbasov (Azerbajdzsán) kristály egyensúlyozó, akit nagyszerűen egészít ki a Fővárosi Nagycirkusz Balettkara és Fejes Kitty koreográfiája. A művész szájában tartott kés élén nem csak kristálypoharak, hanem borral teli butykos és lufin ágaskodó gyertyatartó is táncol.