Fény felé címmel nyílik életmű-kiállítása Morelli Edit Ferenczy Noémi-díjas festő- és zománcművésznek április 14-én a Párbeszéd Háza jezsuita kulturális központban.
Morelli Edit a tűzzománc alkalmazásában találta meg sajátos, csak rá jellemző formanyelvét
A Kecskeméti Nemzetközi Zománcművészeti Alkotótelep egyik alapítójaként, neve összefonódik a kortárs magyar zománcművészet megszületésével. A hetvenes évek óta alkotó művésznő műveiben rendkívül érzékeny, líraian intellektuális látásmódjával és bravúros technikai tudásával a gondolat legfinomabb rezdüléseit is képes volt zománcba égetni. Számára a természet az életet szimbolizálta. A világegyetemet jelképező életfái, madonnái a népművészet formanyelvén egyfajta sajátos festői világban jelent meg. A művésznő saját magyarságát és erkölcsi alapértékeit mutatja be a négy őselem, a föld, a víz, a tűz és a levegő sajátos anyaghasználatával.
Az Iparművészeti Múzeum igazgatójának a dédunokájaként követte az ősei útját. Morelli Edit a Magyarországon ismeretlen tűzzománc alkalmazásában találta meg sajátos, csak rá jellemző formanyelvét, és ezzel vált a zománcfestészet nagyasszonyává.
Számára az emberi lét egyetemes törvényei minden korban érvényesek voltak, ahol a széteső világunkban az alkotásai, mint egyfajta jelzőfák, a jobb élet lehetőségét szimbolizálják. Morelli Edit a gondolat legfinomabb rezdüléseit is képes volt zománcba égetni. Egy olyan alkotó műveit láthatja a közönség a Párbeszéd Háza kulturális központban a húsvéti ünnepek után, aki színeivel és formáival tavaszt hoz a szívekbe.
Borítókép: Morelli Edit (Fotó: Turcsik István)