A mexikói kortárs színházról beszélgetett az alkotókkal Lukácsy György, a Nemzeti Színház munkatársa. Mások mellett Luis de Tavira, a Mexikói Nemzeti Színház korábbi igazgatója, Aurora Cano jelenlegi művészeti igazgató és Conchi León színész-rendező-író vett részt a közönségtalálkozón. A művészek egyöntetűen úgy látták, megható, hogy ilyen távolságra elhozhatták előadásaikat. Az előadás díszletei másfél hónapig utaztak, mire eljutottak Brüsszelig.
A Teatro de Babel A fundamentalista című előadással érkezett, ők hozták el a Moszkva című előadást is, a Mexikói Nemzeti Színháztól pedig az Emiliano Zapata asszonyait láthattuk.
A három előadásról szólva Aurora Cano elmondta, A fundamentalista, a kortárs írás iránti érdeklődésből fogant és „mint dramaturg, úgy vélem, arra a kérdésre próbál választ adni, hogy: mi lenne, ha volna hitem.” A Moszkva című előadás személyes hangvételű darab, és a mexikói színjátszás jelentőségét boncolgatja. A mexikói forradalom hősének emlékére született Emiliano Zapata asszonyai a mexikói forradalmár köré felsorakoztatott fiktív nőkre épül.
Elhangzott, hogy a három darab véletlenszerűen lett az olimpiára kiválasztva.
Egy ennyire nyitott és globalizált világban, amiben élünk, az esztétikai különbségek egyre inkább összemosódnak, a színház pedig univerzálisan hasonló kérdésekre keresi a választ.
Emiliano Zapata asszonyaival kapcsolatban Conchi León a darab író-rendezője úgy fogalmazott: „Úgy tartjuk, hogy a hőseink megkérdőjelezhetetlenek, de közben rengeteget nevetünk magunkon. A mexikói emberre általánosan jellemző, hogy öniróniával viseltet önmaga iránt. A humor segített túllendülni történelmi traumáinkon, nem véletlen, hogy a halottak napja vidám ünnep nálunk, ez segít feldolgozni a mulandóságot.

Harcolunk a gyilkosság és az erőszak ellen, de a nevetés és az irónia a túlélésünk eszköze, amikor sorscsapást, például földrengést élünk meg. Meg kellett tanulnom nevetni, hogy tovább tudjak lépni.
Luis de Tavira, a Mexikói Nemzeti Színház korábbi igazgatója, aki megelőzően jezsuita pap volt, kifejtette, hogy a világ egyik legrégebbi színházi hagyománya a mexikói, ezeréves múltra tekint vissza, a monumentális színház pedig a mexikói identitás része. A gyarmati korszak lezárásával, Mexikó függetlenedésével új korszak születik a színházban is: a színház sok mindent vállal, és sok hatást szintézissé gyúr. „A társadalmi viszonyokon kívül nem tudjuk értelmezni a színházat, ezért ez rendre jelen van az előadásokban.”
A jelenkori színház egyik fő feladata, hogy közösséget formáljon. Az elszemélytelenedett világban a színház túlélése, az emberiség túlélése is
– hangsúlyozta Tavira.