Huzella Péter: Akár egy cunami, úgy ömlött ránk a tenger

– Olyan színházi díszletleleménnyel találkoztam, amilyennel még sohasem – mondta lapunknak Huzella Péter Kossuth-díjas zeneszerző, zenész Alessandro Serra rendezéséről. Az igazi katarzisélményt nem élte át a 10. színházi olimpia eddig látott előadásait nézve. A zenész lapunknak arról beszélt, a legnagyobb hatást Romeo Castellucci Bros című rendezésének néhány jelenete tette rá, Alessandro Serra A vihar rendezésének pedig elsősorban lenyűgöző látványvilága ragadta meg.

Szilléry Éva
2023. 06. 03. 19:15
Huzella Péter színházról
Fotó: Horváth Éva
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Azt a pillanatot, amit a színházban nagyon szeretek, vagyis a katarzist, az eddig látott három előadás hatására nem tapasztaltam, illetve a Bros című előadásban, Romeo Castellucci rendezésében éreztem ilyet  – mondta érdeklődésünkre Huzella Péter, akit arról kérdeztünk, melyik volt a legmeghatározóbb élménye eddig a 10. színházi olimpia előadásaiból.

Huzella Péter a színházi élményeiről beszélt
A katarzis a legfontosabb a színházban – mondja Huzella Péter Fotó: Huzella Péter 

– Amikor a darab elején a próféta bejött a színpadra, megjelent egy színész – mint utóbb kiderült, román színész –, aki alig érthetően, motyogva, már-már halandzsaszintű román nyelven adta elő Jeremiás siralmait.

Elképesztő erejű volt ez a jelenet a gesztusaival és a jelenlétével.

– Azt már nem nagyon értettem, hogy a végén, az ugyanolyan fehér ruhában megjelenő kisgyerek – a rendező által fontosnak ítélt pillanatban, ami a műsorfüzetben is megjelenik – miért veszi át a főrendőrtől a gumibotot. Nyilván azt akarja a rendező, hogy én ezen tovább gondolkodjak, de én nem vagyok hajlandó tovább gondolkodni.

Ha nincs katarzisom, akkor nem gondolkodom tovább a darabon.

Azt sem értettem teljesen, amikor Samuel Beckett képe előtt tiszteleg a rendőr, nem tudom, hogy ő miért volt olyan fontos ebben a militáns közegben –  tette hozzá.

romeo castellucci
Huzella Péter: Felkavaró előadás Castellucci rendezése Fotó: Eöri Szabó Zsolt

A művész az említett darabon kívül Az élet álom című Calderón-darabot és Shakespeare-től A vihart látta; utóbbiban elsősorban a látványelemek és a színészek játéka ragadta meg.

– A legjobban A vihar tetszett, ami egy nagyon átgondolt, négyszögre redukált színpadtérben zajlott. Olyan színházi díszletleleménnyel találkoztam, amivel még sohasem. A tenger úgy volt megjelenítve az első jelenetben, hogy az a kép mind világításban, mind díszletötletben elképesztő erővel hatott rám.

Ha nincs utána a darab, akkor is úgy jövök ki, hogy lenyűgözött ennek a képnek az ereje.

– Akár egy cunami, ömlött ránk a tenger, úgy éreztem, hogy menekülni kell, mert az óriás hullám mindjárt elpusztít bennünket. 

Később amikor a varázsló, Prospero szolidan kivonul a színről, de a pálcája egyben marad, kicsit hiányérzetem volt. Azt gondoltam szegény Ariel, aki ott marad egyedül, és fogalma sincs, hogy mi van most…  Alessandro Serra előadásában első osztályú volt a színészek játéka. Katarzisélményem azonban nem volt, márpedig én azt szeretem a színházban, ha azt mondhatom, hogy de jó, hogy itt vagyok és nem másutt.

 

Programok, rekordok, riportok a Kultúrnemzet színházi olimpiai gyűjtőoldalán! Kattintson IDE

Borítókép: Huzella Péter (Fotó: Horváth Éva) 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.