Egymás mellett
Korzenszky Klárit 2012-ben kereste meg Liber Endre a FolkEurópa Kiadótól azzal az ötlettel, hogy ha már gyerekpszichológus és énekesnő is egyben, készítsen egy gyereklemezt. – Úgy éreztem, hogy ez hatalmas megtiszteltetés, s ugyan sok tapasztalat volt már a hátam mögött a Makám énekesnőjeként, az, hogy zenekarvezetőként is helyt álljak, nagy feladat volt. Tudtam, hogy a pszichológiai módszereket, a zene- és meseterápiát, valamint a gyerek-pszichodrámát fogom ötvözni, és elhatároztam, hogy a mese fogja összefűzni a kiadványt – mondja, hozzátéve: arra törekedett, hogy a koncerteken szerzett, valamint a terápiás tapasztalatokat felhasználva interaktív műsort alkosson.

Szerelemcsütörtök, dobszerda című lemezüket 2013-ban a Mesemúzeumban mutatták be, azóta még két albumot jelentettek meg, a Kerekégenjáró, és a Tíz, tíz, tiszta víz címűt. A zenekari tagok – Korzenszky Klári mellett Eredics Dávid, Porteleki Áron és Buzás Attila – az elmúlt tíz évben összecsiszolódtak, mint mondják, egymás levegővételéből tudják, hogy a másik mit szeretne, milyen passzban van, mire hogy fog reagálni. Náluk nincs alá-fölérendeltségi viszony, és hálásak azért, hogy tíz éve kitartanak egymás mellett.
A mese mint fő mozgatórugó
Az alkotói folyamatról Eredics Dávid úgy fogalmaz, hogy a mesekoncertek fő szálát Korzenszky Klári hozza, akinek biztos elképzelései vannak az előadás felépítését illetően, ő és zenésztársai pedig színezik, effektezik a műsort. – Ez nem másodlagos szerep, sőt a legnagyobb kreativitással hozzuk be a különböző zenei asszociációkat – mondja a zenekar fúvós hangszereket megszólaltató tagja.
A mesét az énekesnő szerkeszti össze, jól ismert gyerekdalainkat, mondókáinkat eredeti funkcióikba visszahelyezve. – A mesekoncerteken olyan keretet, nyelvet alakított ki, amelyben nemcsak a közönség, hanem mi is nagyon jól érezzük magunkat – mondta Eredics. Hozzáteszi: ezeknek a koncerteknek nem a zene a fő mozgatórugója, hanem maga a mese. A próbákon egymásnak dobálják a labdát, engedik, hogy mindegyikük gondolatai érvényesüljenek. Ebben a népzene közös nyelve is segít, mindannyian kötődnek a műfajhoz. Korzenszky Klári ötéves korától a néptánc és népzene világában él, Porteleki Áron édesapja a Muzsikás együttesből ismert Porteleki László, Eredics Dávidnak pedig a Vujicsics együtteshez van kötődése. – Fontos, hogy azokat a dalokat, amelyeket a mese ívére választok, mindannyian ismerjük, a zsigereinkben van.
Tudjuk, hogy a dal milyen tájegységről való, mi volt az eredeti funkciója, és a mese adott pontjára beillesztve a lehető legjobban megidézi az adott mesehelyzetet
– fogalmaz Korzenszky Klári.