Dobozy Borbála felsőfokú csembalótanulmányait a világhírű Zuzana Ruzicková vezetésével a Pozsonyi Zeneművészeti Főiskolán kezdte, majd a prágai zeneakadémián folytatta nála, ahol kitüntetéssel diplomázott. A következő években a historikus előadói gyakorlatot tanulmányozta: először a salzburgi Mozarteumban Liselotte Brändle, Nikolaus Harnoncourt és Johann Sonnleitner irányításával. 1983-ban díjat nyert a belgiumi Brugge-ben rendezett, legrangosabbnak számító nemzetközi csembalóversenyen.
Dobozy Borbála művészi tevékenysége középpontjában Johann Sebastian Bach életműve áll: szinte minden csembalóra írt kompozícióját eljátszotta, beleértve összes zenekari és kamaraművét is.
Átgondolt interpretációja az idővel való bánásmódján, az egyes variációk tempóin és részletesen kimunkált artikulációján alapul, ami a műveknek még több lendületet ad… a legmagasabb előadói színvonalat képviseli, és egyúttal példa is lehet arra, hogyan kell Bach zenéjét játszani
– olvashatjuk az esemény ajánlójában.
Előszeretettel tűzi műsorára alig ismert, vagy teljesen elfelejtett mesterek zenéjét (G.Th. Muffat, J. A. Benda, Chr. Schaffrath). Repertoárja szinte az egész csembalóirodalmat felöleli, beleértve a XX. századi és a kortárs zenét is. Több magyar zeneszerző műveit – Arányi-Aschner György, Balázs Árpád, Hidas Frigyes és Hollós Máté szerzeményeit is játssza.
Dobozy Borbála a Magyar Bach Társaság alapító tagja.
1993-ban az ő irányítása alatt jött létre a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Szegedi Tagozatán a csembaló főtanszak.
Gottlieb Muffat műveit tartalmazó albuma 1992-ben elnyerte a hamburgi német lemezkritikusok díját. 2011-ben Liszt Ferenc-díjas lett, a Magyar Művészeti Akadémia tagja.
„Elegáns játékmód, technikai tökéletesség. …az ember eleinte nem tudta, mi elbűvölőbb: a játékmód eleganciája és technikai tökéletessége, vagy pedig a frázisok és a belső zárlatok iránti érzéke, amelyek végső soron egy zenemű szerkezetét adják… A szabadon fantáziált és a szigorú kontrapunkt közötti váltakozást Dobozy Borbála élesen rajzolta meg. És egyre jobban tudatosult, hogy a magyar csembalistának sikerült az ő rendkívül differenciált agogikai lehetőségeivel a billentés dinamikáját pótolni. És ezekben a pillanatokban kezd csak igazán élni a csembalózene…” – olvashatjuk a művészről a Bergische Landeszeitung-ban.
A koncert – melyen ismert Bach-műveket hallhat a közönség – november 25-én, szombaton 19 órakor lesz a magyarkanizsai Regionális Kreatív Műhely (RKM) próbatermében (Fő tér 9.).
A belépés díjtalan, a helyfoglalás ajánlott (Tel: 024-4879-200, délelőtt).
Az est a Magyar Művészeti Akadémia támogatásával jött létre.