Oberfrank Pál immáron 2010 óta a Veszprémi Petőfi Színház igazgatója, az interjú elején rögtön adja is magát a kérdés, mire a legbüszkébb az elmúlt 13 évből, mire az intézményvezető elmondja, leginkább a társulat teljesítményére és arra, hogy milyen csodálatos előadások születnek, a közönség évi százezret meghaladó nagyságrendjére, de szerinte a több mint húszezer bérletes néző is magáért beszél. És büszke arra a hatalmas munkára is, amelyet a fiatalok nevelése és a színház társadalmi szerepvállalása terén elértek Kellerné Egresi Zsuzsanna igazgatóhelyettes, kreatív menedzser rendkívüli felkészültségének köszönhetően.

A 2023/24-es színházi évad a boldogság jelzőt kapta, a mottóval kapcsolatban Oberfrank Pál elmondja, mindez azt jelenti a számára, hogy a most megélt betegségek, katasztrófák, háborúk ellenére, értékrendünk felforgatása, felborítása, az abnormalitás tombolása dacára hisznek, hinniük kell a józan gondolkodásban, a vertikális irányokban, végső soron a szeretetben, amely megmenti a világot, megment minket önmagunk elpusztításától.
A színház felújítására, ami két ütemben zajlik, már régóta várnak. A régi iparostanonc iskola, azaz a régi zeneiskola rekonstrukciója lezárult, a következő feladat a nagyszínház és a hozzátartozó üzemi területek felújítása. Mint az interjúból kiderül, ebbe azért nem vágtak még bele, mert Veszprém jelenleg Európa kulturális fővárosa, és a város nem akarta megterhelni egy belvárosi építési nagyberuházással ezt az időszakot. Ráadásul a szomszédban zajló háború óriási nemzetközi gazdasági krízist is kiváltott.
A jelenlegi energiakrízissel kapcsolatban az igazgató úgí véli, szerencsére az állam és a város is megtett mindent azért, hogy a rendelkezésre álló források segítsék a túlélést.
Emellett úgy gondolja, bár mindez komoly figyelmeztetés volt mindenkinek, az emberek nem tanultak belőle, hamar felejtenek, gondolkodásuk nem kellő sebességgel követi a valóságot, és ez kihat a fogyasztás minden területére.
A beszélgetésben felmerül az igazgató korábbi nyilatkozta is, amelyben úgy fogalmazott, hogy örömtelinek tartana egy Végvári-díjat a művészek, egy Kisfaludy-díjat pedig a háttérszakmában dolgozók esetében.
Szeretnénk elérni, hogy állami elismeréseket kapjanak azok az alkotók, művészek, szakemberek, akik a megyeszékhelyeken, kistelepüléseken egész életművükkel, alázatukkal, tehetségükkel szolgálják a színházpártoló, a művészetszerető közönséget. A mostani díjazások során, mire döntésre kerül sor, rendre beelőznek az ismertebb, erősebben támogatott budapesti kollégák. Ezt szeretnénk ellensúlyozni az említett díjakkal
– fejti ki ezzel kapcsolatban az igazgató.