Miről szól az új katasztrófafilm?
A film alapjául szolgáló horrorisztikus, mégis mélyen emberi történet 1972. október 13-án vette kezdetét, amikor az uruguayi légierő 571-es, két hajtóműves Fairchild utasszállítója fedélzetén a montevideói Stella Maris főiskola rögbicsapatával és hozzátartozóikkal az Andok felett a viharos időjárási körülmények miatt egy sziklafalnak csapódva lezuhant.

A 45 utasból azoknak, akik túlélték a zuhanást, csak onnantól kezdődtek el az igazi megpróbáltatásai. Nemcsak a hideggel, a sebesülésekkel és egy lavinával, de a kilátástalanság érzésével és az élelemhiánnyal is meg kellett küzdeniük.
Az Andokban töltött 72 napos rémálmot végül 16-an élték túl.
Az ő életük annak köszönhető, hogy két társuk napokig gyalogolt a hegyen speciális felszerelés és öltözék nélkül, hogy segítséget kérjen.
Ez az „Andok csodája” néven ismertté vált esemény azóta több alkotót is megihletett, akik dokumentumfilmekben, illetve a Frank Marshall által rendezett Alive, vagyis Életben maradtak című, Ethan Hawke főszereplésével készült 1993-as filmben is felidézték a történteket.
Ugyancsak ez a katasztrófa inspirálta az Emmy-díjra jelölt Yellowjackets sorozatot is,
amelyben a repülőgép-balesetet szenvedett tinédzserek egy csoportja ugyanolyan döntésekkel és életre szóló traumákkal néz szembe, mint az 571-es járat túlélői. Az igaz történet legborzasztóbb részlete, hogy élelem hiányában a zuhanás túlélői csak úgy maradhattak életben, hogy megették elhunyt társaik holttestét.
Hogyan dolgozza fel a film az Andokban lezuhant repülőgép történetét?
Az eseményekről ezúttal egy J. A. Bayona által rendezett, spanyol nyelvű játékfilm emlékezik meg, A hó társadalma címmel. A produkciót a túlélőkkel közeli ismeretségben lévő újságíró, Pablo Vierci 2008-as, azonos című könyve ihlette. J. A. Bayona 2011 óta dolgozik a film elkészítésén, mélyinterjúkat készítve magukkal a túlélőkkel. Kétségtelenül a kannibalizmus a legerőteljesebb érzelmi hatást kiváltó része a történetnek, azonban a spanyol rendező filmjében ez a horrorisztikus elem méltósággal jelenik meg, és főleg a távolban vagy a képernyőn kívül történik.