– Mi mindennek a lángját őrzi az Omega Testamentum?
– Annak idején az őriszentpéteri, 60. évfordulót ünneplő koncert után hosszú szünet következett. Nem történt semmi. Egy zenésznek szörnyű érzés otthon malmozni és várni. Így született meg az ötlet, hogy egy nagyjából ötszáz fős teremben csináljunk egy házibulit, ahol mi muzsikálunk a meghívott vendégeknek. Ezen a bulin kezdtünk el arról beszélgetni, hogyan lehetne az Omega örökségét méltón továbbvinni, és így merült fel az is, hogy új zenekart hozok létre, az Omega Testamentumot. Velük együtt őrizzük a tüzet, a szenvedélyt és azokat az értékeket, amelyeket az Omega mindig is képviselt. Mindenképpen az Omega örökségét hordozzuk tovább, méghozzá olyan színvonalon és olyan stílusban, amit az Omega tudott prezentálni, és amit én magam tudok valamilyen szinten hitelesíteni. Mindezt hűen fejezi ki ez a cím.

– Miután a régi csibészek távoztak erről a világról, mindent újra kellett kezdeni. Hogy született meg végül a mostani formáció?
– Az elején csak ketten maradtunk a basszusgitárossal, Szöllősi Katival, kutattunk a lehetséges új tagok után ellátogatva a különböző koncerthelyszínekre. Akikre felfigyeltünk, azokat meghívtuk egy próbára.
Először az énekesünket, Schrott Pétert szemeltem ki, tőlem teljesen szokatlan módon: az interneten keresztül. Az ő ajánlásával került be aztán a csapatba a kiváló gitáros, Erdős Róbert, akivel korábban már én is játszottam egy zenekarban. A billentyűsünket, Nagy Zsolt Liszit szintén régebbről ismertem, és már korábban is gondoltam rá, hogy esetleg igénybe vennénk a segítségét. Hál’ istennek ő is örömmel fogadta a megkeresésemet. A basszusgitárosunk, Fekete Tibi Samu pedig – akinek a jelenségéről és zenei tudásáról bennem már korábban is nagyon pozitív kép élt – Szöllősi Kati távozása után csatlakozott hozzánk. Nagyon belepasszolt abba a progresszív zenei világba, amely mindannyiunkat összeköt valahol.
– Mondhatjuk, hogy mostanra egy jól összeszokott csapattá alakult az új formáció?
– Akikkel most együtt játszom, nagyon jól megértették a lényeget: nem szabad hamis képet mutatni, zeneileg más megfogalmazást létrehozni. Ehelyett valóban csak azokat a dalokat adjuk elő, amiket az Omegával korábban, a 60 éves fennállás alatt játszottunk. Mindezt a lehető leghitelesebben: ragaszkodva az eredeti hangzáshoz, de teret engedve a művészi önkifejezésnek. Jól összekovácsolódtunk és mind megértettük, hogy a dallamnak, a szerzeménynek saját struktúrája van, amit nem lehet megváltoztatni. Fontos, hogy az írott szólókat, a dallamot, az egész struktúrát érintetlenül kell hagyni, mert csak így marad meg az eredetisége. Ugyanakkor vannak improvizált szólók, ahol kibontakozhat az egyéniség is. Hál’ istennek nagyon jó köztünk az összhang, és annak ellenére, hogy a régiek közül sajnos csak én vagyok ott a színpadon, a közönségtől is nagyon jó visszhangokat kaptunk a koncertek után. Sajnos sok olyan zenekar van, amelyik tribute-zenekarként visszaél az Omega nevével. Ez nemcsak velünk, az eredeti Omega zenekarral szemben etikátlan, de a közönséget is becsapják vele. Feltüntetik a koncertjeiken az Omega nevét vagy egy dalunk, albumunk címét, és hamis képet keltenek. Akik elmennek meghallgatni a koncertet, végül csalódottan távoznak. Én magam volt, hogy elvegyültem egy-egy ilyen koncerten a közönség soraiban, és hallottam, amint azt mondogatták egymásnak az emberek, hogy ja, ez az Omega? Akkor menjünk haza. Visszaélnek az életművel, az értékekkel, amit letettünk az asztalra. Mi mindig grandiózus koncerteket szerettünk csinálni. Azt a fajta mértéket, minőséget, azt a stílust kell hozni, különben hamis az egész. És a hamisítás az bűn, a bűnt pedig meg kell büntetni.