Az autóipar a második világháború után vett igazi lendületet, amikor az olcsó és egyszerűen gyártható gépek helyét a státusszimbólumoknak számító egyre szebb, erősebb, modernebb iparművészeti alkotások vették át. A tervezőasztalokon olyan műremekek születtek, melyek akár 70-80 év után is megtartották népszerűségüket különleges formájuk, vagy teljesítőképességük okán. Egy-egy modellről szinte el sem hisszük, hogy már akkor is az utakon futott, amikor mi születtünk. Vegyük sorra, melyik évben milyen híres autó született!

I. rész. 1945–1960.
1945: Willys MB/CJ 2A.

Az amerikai hadsereg 1940-ben a felderítő oldalkocsis motorkerékpárok leváltására készíttette el egy összkerekes terepjáró prototípusát a Willys-Owerland kisüzemmel. A háborús Willys-Jeep sorozatgyártása 1941 őszén indult meg. Az ajtó nélküli, 4×4 meghajtású, 60 lóerős jármű kitűnő terepjáró-képességéről és nagy üzembiztosságáról volt ismert. 1941-től 1945-ig 368 714 darabot gyártottak belőle. A háború után a Willys átadta a gépet polgári felhasználásra Jeep CJ-2A néven.
1946: Chrysler Town and Country kabrió

Az Egyesült Államokban abban az időben meglehetősen gyakran ötvözték az autógyártásban a fát és a fémet. 1940-ben készült el az első „Woody”, amelyet 1946-ban a modell Convertible verziója követett. Az autó egy része fehér kőrisfából és mahagóniból készült, így külsejében a lovaskocsikat idézte, viszont autós tulajdonságai már a luxust hordozták. A stílus korszakát 1950-ben a műanyag elterjedése zárta le.
1947: Chevrolet Fleetmaster

Az amerikai autó mintha zavarba került volna születési évét tekintve, mivel dizájnja a 30-as évek stílusát idézi. A világ vágyott az új autókra, és valamiért ez a modell – talán nosztalgikus okokból – olyan kedves lett a vásárlók szívének, hogy megszerezte az autómárkák között az Amerika legkelendőbb autója címet azzal, hogy több mint 680 ezer darabot adtak el belőle.
1948: Tucker 48

A modell egy különleges, de rövid életű csoda volt, amely évtizedekkel megelőzte a korát. Formatervét erősen meghatározta az aerodinamika, és újdonság volt, hogy hathengeres farmotor hajtotta a limuzint. Különlegessége volt a független négykerék-felfüggesztés és az autó orrát díszítő harmadik lámpa. Évente mindössze 51 példányt készítettek belőle.