Zendaya erotikus huncutkodása alaposan kiveri a biztosítékot az év legvagányabb filmjében

A Challengers szerelmi háromszöge egy ágyjelenettel indul, de végül a lélek legmélyebb bugyraiba hatol. A férfi főszereplőkkel együtt pedig a néző is örökké Zendaya rabja marad.

2024. 04. 19. 18:00
Zendaya
Zendaya új filmjében ismét bebizonyítja, hogy nem csak gyönyörű, hanem rendkívül tehetséges színésznő is. Forrás: IMDb.com
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Luca Guadagnino két bizarr horrorvariáció (a Suspiria reameke-je és az emberevőkről szóló Csontok meg minden) és egy sorozatos kitérő (Akik mi vagyunk) után a mozikban is visszatér a sokak által csak „vágytrilógiaként” emlegetett filmjei (Szerelmes lettem, Vakító napfényben, Szólíts a nevemen) fiatalosan lüktető, melodramatikus világához, ahol a gazdag felső középosztály hősei bonyolult baráti és szerelmi kapcsolataikat kibogozva próbálnak rájönni, hogy kik is ők valójában.

Zendaya
 A Challengers főszereplői jobbról balra a londoni premieren: Mike Faist, Zendaya, Josh O’Connor (Forrás: IMDb.com)

Ki ne lenne szerelmes Zendayába?

Patrick (Josh O’Connor) és Art (Mike Faist) gyerekkoruktól kezdve elválaszthatatlan jó barátok. Egyszerre babonázza meg őket a női teniszezők között máris világklasszisnak számító, de később egy szerencsétlen sérülés miatt a versenyzéstől végül visszavonulni kényszerülő Tashi (Zendaya). 

A lány nemcsak a fiúk barátságát állítja megugorhatatlannak tűnő kihívás elé, hanem a férfiasságukat is.

A három fiatal között pedig olyan folyamatosan pulzáló dominanciaharc indul, amitől Guadagnino filmje inkább emlékeztet egy romantikus thrillerre, mint hagyományos melodrámára.

Art alapvetően érzékenyebb, félénkebb természet (egyik visszatérő mondata a filmben, hogy ugyan ki ne lenne szerelmes Zendaya karakterébe), míg Patrick bárdolatlanabb, de sokkal egyenesebb személyiség. 

Ám ahogy a film ugrál a nézőpontok és az idősíkok között, a néző is úgy kezd el egyre jobban szorítani hol az egyik, hol a másik karakternek, akiknek mindig egy-egy új, emberi oldala sejlik fel.

A rendező remekül játszik azzal a történetmesélői trükkel, hogy minél hátrányosabb helyzetből indul valaki, minél elesettebb, annál jobban szurkolunk neki. Csakhogy az ember alapvető esendősége mindenkire igaz, így a sportfilmes dramaturgiát ügyesen kihasználó alkotás fináléjában már nem azért szurkolunk, hogy valaki győzzön, hanem hogy mindenki nyertesen jöjjön ki a végjátékból.

A Zendaya kegyeiért folytatott harc valójában Patrick és Art küzdelmeként fogható fel, ahol a tét a férfiasság és felnőtté érés. Keresve se lehetett volna jobb színpadot találni ehhez, mint a tenisz világa.

Hasonlóan az elmúlt évek több másik sportfilmjéhez (Én, Tonya, vagy akár a Vaskarom), a sport a Challengersben is csupán kulissza, allegorikus jellege mégis találóbb, mint bármelyik másik sportág lehetett volna. A főszereplők folyamatosan adogatják egymásnak a magas labdákat, és amikor valakinek sikerül végre leütnie egyet, annak valójában mindenki örül.

Meccslabda

A Challengers izgalmas, vagány film arról, amit mond az ember, amit tesz, és amire valójában vágyik. 

Az állandó játszmázások eleinte lehetetlenné teszik a tisztánlátást, ám ahogy a karakterek érnek, és egyre jobban felvállalják saját magukat, hibáikkal, vágyaikkal együtt, úgy tisztulnak a kapcsolataik is. 

A film kulcsmondatát Zendaya ejti el, mikor a teniszt két ember közti kapcsolatként definiálja, és amíg a két fiú tinédzserként még a másik legyőzése miatt verseng, addig felnőtté érve már a játék maga lesz a cél.

Luca Guadagnino filmjének egyetlen szépséghibája, hogy egy alkalommal mintha össze akarná mosni a férfias bajtársiasság és a homoszexualitás fogalmait. Az említett jelenetben a két férfi annyira belemerül Zendaya csókolgatásába, hogy észre sem veszik, hogy a lány közben csendben háttérbe vonult, és már csak egymással csókolóznak a lendület hevében. A férfiak csókjelenete lehetne csupán egy vicces geg, de túl sokáig húzódik ahhoz, hogy ne fogjunk gyanút a szándékosságra. Ismerve a rendező eddigi legsikeresebb filmjét, a férfi szerelemről szóló Szólíts a nevedent, ez nem is lenne olyan meglepő – ám ha ezen az apró botláson túllendülünk, akkor a Challengersnél többet nem sok film árul el a felnőtté és a férfivá válásról.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.