Anne Fontaine egy francia zenetudós, Marcel Marnat 1986-os Ravel-monográfiája alapján készítette el filmjét, amely bár elég pontosan követi Ravel sorsát, középpontjában mégsem a zeneszerző pályaíve áll, hanem egy plátói szerelem, amely végigkíséri a komponista életét.
Az egyetlen szerelmi kapcsolatom a zenével volt
– mondta idősebb korában a zeneszerző, Anne Fontaine pedig e gondolat köré építette fel filmjét. És ebből kiderül az is, miért fontos a filmben ábrázolt valódi szerelem plátói jellege: súlyos, jelképes szerepe van ennek az el nem hált, el nem szeretett érzelmi szálnak a filmben. Ez a szerelmi-szexuális tartózkodás az egyik szimbolikus pillére annak a kettősségnek, amely a rendkívüliséget és a hétköznapiságot elválasztja. A másik pillér természetesen a vadul erotikus balett-szvit, a Bolero.

A film elején úgy ismerjük meg Misiát (Doria Tilier), a zeneszerző (Raphaël Personnaz) életének fókuszában álló hölgyet, hogy mindjárt kiderül, valahogy, valamikor felmerült közöttük egy házasság lehetősége is. Hogy hogyan és miképp, nem tudjuk meg. Talán csak a két család próbálta összeboronálni a fiatalokat. Misia végül hozzáment egy párizsi nagypolgárhoz, és a kor divatjának, s a maga vergődésének megfelelően, fűvel-fával csalta férjét. Csak éppen Ravellel nem.
A nőt így jellemzi fivére (Vincent Perez), aki egyébként a komponista barátja:
egy rendkívüli asszony, bezárva a hétköznapok börtönébe.

Nos, sejthetjük: Ravel ezzel szemben egy nagyon is egyszerű ember, bezárva a rendkívüliség börtönébe. Az is kiderül, miben áll egyszerűsége. Egy zenekritikus többször a fejéhez vágja, hogy nincsenek érzelmei, képtelen igazi emberi indulatokat kifejezni, zenéi tervezettek, kiszámítottak, amilyen az egész élete. És hát valóban: a filmbéli Ravel meglehetősen suta, fóbiás, szorongásos alkat minden tekintetben. Egyszer kiesik egy ablakon, egyszer képtelen a lakkcipője nélkül vezényelni, és persze egyszer sem képes közel kerülni semmilyen nőhöz.
Misia bujasága pontosan szemben áll Ravel esetlenségével. Miközben a nő szerelmi kalandjaiban feléli minden rendkívüliségét, addig a zeneszerző alkotásaiban éli meg mindazt, ami a valóságban hiányzik az életéből.