Kézikönyv a stílusos élethez
A középosztálybeli, értelmiségi családból származó Pécsi Balázs idővel új pozícióinak köszönhetően más körökben kezdte el élni a mindennapjait, mint azelőtt. Felsőfokú tanulmányait a Miskolci Egyetemen végezte, többek között operatív vezetője volt a Polgári Otthon, majd a Gentlemen’s Choice magazinnak. 2018-ban saját blogot indított The Gentleman’s Review néven, munkái az Index, a MediaFuture, a We Love Budapest és az Igényesférfi.hu oldalon olvashatók. Jól tudjuk, a legváratlanabb és idegen szituációkban az egyénnek hamar ki kell ismernie magát, a megoldás pedig sokszor többtucatnyi könyv fellapozása. Ez Pécsi Balázzsal sem történet másképp, így amikor már magabiztosan mozgott a luxuskörnyezetben, úgy döntött, egy kötetbe rendezi mindazt, amit érdemes tudnunk a stílusos életről.

Tanácsok a mai kor emberének
Az Inda Press Kft. gondozásában megjelent, nyolcvan fejezetből álló, gazdagon illusztrált Stílusgourmand sajtóbemutatója egy teadélután keretében zajlott le a Four Seasons Hotelben. A résztvevőket elsőként Starcz Ákos, az Index vezérigazgatója köszöntötte, majd a szerzővel Kálmán Szonja, a Dívány vezető szerkesztője beszélgetett.
Nagyon sok jó stíluskönyv és etikettgyűjtemény jelent meg már magyar nyelven, a cél tehát nem az volt, hogy kiadjunk egy újabbat
– fogalmazott Pécsi Balázs, majd hozzátette: a célja az volt, hogy átadjon egy személetmódot és hogy kifejezetten a mai kor emberéhez szóljon.
A szemléletmód azt is jelenti, hogy több témakört érint a Stílusgourmand: divat, lakberendezés, gasztronómia, utazás, etikett és életstílus – a felhozatal egy printmagazin felépítésére hasonlít.
– Van egy olyan aspektusa is a témák sorrendjének, hogy miként alakulnak a költések a közép-európai régióban. Vagyis előszeretettel költünk inkább arra, amit minél több ember lát, ez általában a külső, legyen szó szépészeti beavatkozásokról, kozmetikumokról, ruházatról vagy éppen ékszerekről. S csak ezután következnek az egyéb tárgyak, például autók, telefonok. Majd szépen eljutunk addig, amit kevésbé lát a többség – magyarázta a luxusszakértő.