Andrew Lloyd Webber zeneszerző és Tim Rice szövegíró legendás musicaljének a címszerepét már számtalan nagyszerű színésznő eljátszotta, a nagy sikerű filmváltozatnak köszönhetően Evita karaktere azonban a legtöbb néző számára elsősorban Madonna személyével forrt egybe. A Bakos-Kiss Gábor rendezésével színpadra állított darab – amely a Margitszigeti Szabadtéri Színház és a Győri Nemzeti Színház közös bemutatójaként jött létre – akár egy kisebb történelmi utazásként is megélhető volt. Elsősorban azonban a legendás történelmi alak, Eva Perón személyiségének sokrétűségét helyezte középpontba.
A darab sikere immár évtizedek óta rendíthetetlen. Nem csoda, hiszen a szívhez szóló, egyben inspiráló és a történelmi múltat is megidéző cselekmény gyorsan magával ragadja a közönséget. Csakúgy, mint az érzelemgazdag, olykor drámai és monumentális, máskor latinos tűzzel és temperamentummal fűszerezett, egyszerre szenvedélyes és bensőséges dallamok.
Az előadás nézői a lélektanilag jól kidolgozott, emberi motivációkkal teli karakterek szemszögéből ismerhetik meg a XX. század eleji argentin történelem néhány sorsfordító pillanatát. A két szál nemcsak a látványvilágnak, a LED-falon felbukkanó, legkorszerűbb animációkat kiegészítő, magát Eva Perónt, illetve a korabeli Argentínát megörökítő videófelvételek és fényképek által, de a teljes rendezői koncepciót figyelembe véve is remekül olvadt egybe a most bemutatott produkcióban.
A szegény családból származó Eva Duarte történetét – aki később rádió- és filmsztárrá, majd Juan Perón egykori elnök feleségeként Argentína első számú asszonyává vált, és akinek életét és személyét mindvégig egyszerre övezte rajongás és megvetés – Che Guevara szemszögéből ismerhetjük meg. A július 5-i előadás egyik erőssége az őket életre keltő két kiváló színész alakítása volt. Horváth Mónika hitelesen, érzelemgazdagon, remek énekesi kvalitásokkal jelenítette meg az általa játszott karakter ezernyi arcát. Beteg, szeretetre és gyengédségre vágyó, valamint erős, magabiztos, tömegeket is irányítani képes nőként egyaránt hitelesen volt jelen a színpadon. Hozzá hasonlóan kiemelkedő alakítást nyújtott mind énekesi, mind színészi szempontból Szemenyei János, aki a történetbe beleolvadó narrátorként megjelenő Che Guevara szerepében kiválóan mozgatta a szálakat.
Nagy Balázs az egykori argentin elnök, Juan Perón szerepében tökéletes alázattal, hiteles színészi játékkal alakította a feleségét szívből szerető, ugyanakkor általa irányíthatóvá váló államférfi szerepét. Ezzel még tovább emelte Evita karakterének jelentőségét és erejét. Az előadás a szeretőt alakító Molnár Ágnes és az Augustin Magaldit életre keltő Fejszés Attila alakításával, valamint a Győri Nemzeti Színház kiváló énekkarának, tánckarának és a Silló István által vezényelt, virtuóz zenészekből álló zenekarának, valamint a MATE Kaposvári Campus Rippl-Rónai Művészeti Intézet színművészhallgatóinak közreműködésével vált teljessé.
Szőllősi Krisztina dinamikus, látványos, olykor az argentin világot is megidéző koreográfiája, illetve Árva Nóra korhű jelmezei szerves részévé váltak a rendezői koncepciónak. A látványvilág legmeghatározóbb és legtöbb meglepetést okozó részét azonban a váratlanul, szinte a semmiből pillanatok alatt felbukkanó hatalmas, mégis gyorsan mozgatható és alakítható, Horesnyi Balázs által zseniálisan megtervezett díszletelemek adták. A Margitszigeti Szabadtéri Színpad különleges, egyszerre történelmet idéző és természetközeli helyszíne pedig tovább fokozta az előadás varázsát.