A Liquid Sound egy kreatív előadócsoport, amely a hagyományos művészetet alapul véve különböző műfajokat ötvözve és kísérletezve alkot maradandót. Produkcióik alapvető kérdéseket vetnek fel a művészet identitásáról. A Magyarországon bemutatkozó LONG: I. Yeonhee-projekt című előadásukban a közönség egy olyan performansszal találkozhat, ami egyszerre lebontja és újraépíti a hagyományos előadás fogalmát, mindezt elektronikus zenével kísérve és modern táncmozdulatokkal kifejezve.
A Liquid Sound kreatív performansza
Lee Inbo, a Liquid Sound, Long: Yeonhee Project igazgatója lapunk megkeresésére elmondta, hogy a Budapesten színpadra kerülő Long: Yeonhee Projectet négyen mutatják be, melyből ketten a modern, ketten pedig a tradicionális vonalat képviselik az előadás során.
A hagyományos koreai kulturális értékeket szeretnénk a nézőkhöz eljuttatni, de mai módon. Ezért külön figyelmet fordítunk arra, hogy hangsúlyozzuk a tradicionális tárgyak, mozdulatok jellegzetességeit, kombinálva a modern tánccal, amivel egy új kreatív performanszot hozunk létre
– mondta az igazgató. Sándor Zoltán, a Nemzeti Táncszínház nemzetközi menedzsere hozzátette, hogy tavalyi, szöuli szakmai látogatása során nyílt alkalma belekóstolni a dél-koreai kultúra sokszínűségébe. A Seoul Performing Arts Market egyik legnépszerűbb és legsikeresebb előadása volt a Liquid Sound: Long: Yeonhee project I.
Ebben az előadásban ötvöződik a tradíció és az újítás, a hagyomány őrzése és egyben népszerűsítése. Ez egy olyan, új hullámos táncelőadás, amely koncert is egyben, az előadás során hallható zenével teljes összhangban. Lenyűgöző a táncosok által bemutatott tradicionális, valamint akrobatikus elemekre fűzött mozgásszínház, a színeken keresztül történő kommunikálás –hangsúlyozta Sándor Zoltán.
Az előadókon és táncosokon kiegészítőként népi ütőhangszerek is lesznek, miközben a színtéren táncolva újraalkotják az utcaszínház hagyományos elemeit. A nézőközönség a színtér két oldalán foglal helyet, így mindenki testközelből csodálhatja, ahogy megszűnik a határ a hagyomány és a modernitás, az előadás és a tánc között. Ez a performansz egészen az alapoktól alakítja át a koreai identitást a felbomlás és egyesülés végtelen folyamatában, amihez felhasználja a tiszta statikus energiát, az ismétlődést és redukciót, a lassúságot és az ürességet.
A művészeken a Yeonhee-öltözék jelenik majd meg, amely öt színének hagyományos jelentését is bemutatják az előadóművészek. A fehér jelképezi a semmit; a kék a tavaszt, derűt, nagylelkűséget; a piros a delet, jókedvet, nevetést; a fekete az éjjelt, telet, félelmet; végül a sárga a középpontot, délutánt, az öt elembe vetett hitet. Zenei aláfestéssel mutatják be a kezdet-felbomlás-mimika, a hideg-körforgás-mozgás, a szabadság-robbanás-energia, a hideg-félelem-csend és a forrás-harmónia teljes szerkezetét, ezáltal közvetítve az előadás egészét átható felbomlás és együtt élés üzenetét.