A különböző zenés műfajokat bemutató Operabeavató különkiadás a sorozat fináléja lesz.
Az Operabeavató különkiadásait jövőre tűzik műsorra
Dinyés Dániel zeneszerző-karmester a befejezésről elmondta: minden sorozat, akárcsak a tévében, eléri a csúcsát, ami után már nem lehet jobban kiteljesedni, nagyobbat dobni.
Ezt értük mi el most, az új helyszíneken, és az egyetemes zenetörténet egyik csúcsoperáját elemezve
– tette hozzá.
Mint felidézte, tizenhét évvel ezelőtt kezdte a sorozatot kilenc ember előtt a Pinceszínházban, és mára egy elsővonalbeli énekesi gárda, egy csodás rendező, elképesztő menedzseri háttér és hatalmas rajongótábor veszi körbe a produkciót.
Ám ez a formátum már nem tud sem tovább bővülni, sem megújulni, az önismétlés viszont távol áll az Operabeavató stábjától, művészeitől, akik a felfedezésre és felfedeztetésre esküdtek fel – fogalmazott.
Most erről a csodálatos műfajról ennyi volt a mondanivalónk. Nem állítjuk, hogy valamikor, valamilyen formában nem fogunk visszatérni akkor, ha lesz új felfedezésünk, amit mindenképp meg kell osztanunk egymással és önökkel
– fejtette ki Dinyés Dániel.
Fináléként 2025 januárjától teljesen új, ezúttal a zenés színház különböző műfajait bemutató részekkel várja közönségét az Operabeavató különkiadás alkotócsapata az Átriumban.
Dinyés Dániel zeneszerző-karmester és Göttinger Pál rendező összeszokott párosát az egyes műfajok – a musical, a kabaré, az opera és az operett – kiemelkedő képviselői egészítik ki. Az új előadásokban Janza Katával, Miklósa Erikával, Peller Annával, Ullmann Mónikával, Kálid Artúrral, Peller Károllyal, Szabó P. Szilveszterrel, valamint Szélpál Szilveszterrel is találkozhatunk.
Dinyés Dániel az Operabeavató különkiadás ötletéről elmondta:
tulajdonképpen mindegyik zenés színházi műfaj az operából indult ki. A könnyedebb vígoperát egyszer csak operettnek kezdték el hívni, aztán amikor az operett már túlzottan komolynak mutatkozott és vissza akarták „komolytalanítani”, egyszer csak musicallé vált.
Mint kiemelte, a kabaré is sok mindent köszönhet az operának, mert az 1910-es, 1920-as évek kabaréja a húsba vágó igazságok zenés színházi lenyomata volt, amely szintén komoly énekesi képességeket igényelt. Ezért gondolta, hogy érdemes bemutatniuk a többi, szintén operában gyökerező műfajt is a megszokott szórakoztató formában.
Az Átriumban január 17-én a musical (Janza Kata és Szabó P. Szilveszter), február 15-én az operett (Peller Anna és Peller Károly), március 8-án az opera (Miklósa Erika és Szélpál Szilveszter), április 12-én pedig a kabaré (Ullmann Mónika és Kálid Artúr) áll a középpontban.
December 31-én éjfélig a Magyar Zene Házában rögzített Bánk bán-sorozat összes része visszanézhető az eszínház.hu felületén.