A Kádár-korszakban alkalmazott kultúrpolitikai gyakorlat az 1960-as években a tiltott kategóriából tűrtnek nyilvánította az addig imperialista válságterméknek bélyegzett amerikai eredetű zenét. Az ideológiai oldódás jeleként 1962-ben a fővárosban megnyílt az első dzsesszklub, lehetővé vált koncertek, sőt fesztiválok rendezése.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2025/02/Za0PRQOEAVNppbOFU8vkqQXf1rUU1xNyLxtumKsgLyU/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzZkM2Q1MDdiMWI4YTQ5M2RhMGFlZWVlMzJmMWM0OGY1.jpg)
Budapesten vele szelfizik most mindenki, a magyarok 120 évet vártak rá
Gábriel arkangyal szobrát ugyan elszállították a Hősök teréről, mégsem kell nélkülözniük az alkotást az idelátogatóknak.