– Ez inkább dokumentarista koncertszínház, mint önálló est. Talán azért, mert csapatjátékosnak tartom magam. Boldoggá tesz, amikor több színész van a színpadon, és együtt hozunk létre pillanatokat. Függetlenként játszom Orlai Tibornál, aki már évek óta mondogatta, hogy csináljak önálló előadást, de nekem nagyon nem volt kedvem, és megfelelő monodrámát sem találtunk. Tavaly úgy éreztem, itt az ideje, és az egyik főiskolai mesterem, Novák Eszter segített benne, az ő ötlete volt a szétesés-felállás történet. Anyagokat gyűjtöttünk, közösen gondolkodtunk, lassan pedig kirajzolódott a függőség mint fontos társadalmi téma. Magyarországon nincs drogpolitika, vagyis a hulljon a férgese alapján működik. Dokumentumfilmeket, szakmai előadásokat néztünk addiktológusokkal és pszichiáterekkel, és olyan emberekkel interjúztunk, akik nyitottan beszéltek szenvedélyükről. Az előadás interjúkból, élménybeszámolókból áll össze, és egy négytagú zenekar kíséri. Szerepelnek benne dalok a Doorstól a Quimbyn át a Pink Floydig, van benne egy Röhrig Géza-vers, illetve Kosztolányi-vers is. A függőségnek nem feltétlenül kell drognak lennie: mindig a mértékkel van a baj, a futástól kezdve az evésen át a szorongásig, a munkáig és a közösségi médiáig sokféle függőségünk van, és lehet, hogy fel sem ismerjük. A társadalomnak is felelőssége van abban, hogy hogyan ítéljük meg a kábítószer-fogyasztókat. Magyarországon húszezer drogfogyasztó van, miközben nyolcszázezer alkoholista és hatmillió Facebook-felhasználó. Nem a drog a legnagyobb társadalmi probléma, csak szeretjük magunkat felsőbbrendűnek érezni a drogosoknál, holott ugyanolyan lelki problémáink vannak, mint nekik.