Ha régebben lehúzta a rolót egy-egy megszokott üzlet, mi lesz a helyén? kérdésre gyakorta az a válasz érkezett: valamilyen bank. Ám mire az ügyfelek megszoknák a kirendeltséget, előfordulhat, hogy az máris gazdát cserél, így nem könnyű alkalmazkodni a változásokhoz. Mostanában is találkozhattunk banklogócserével mind itthon, mind külföldön, hiszen a 2008-as pénzügyi válság után bő tíz év kellett ahhoz, hogy újra sikeresek legyenek a pénzintézeti összeolvadások, felvásárlások. Ilyenkor a munka legnehezebb része az ügyfelek átszerződése, hogy a folyamatos működés mellett mindenki ugyanolyan feltételekkel kerüljön át az új bankba, lehetőleg észre se vegye, hogy történt valami a névváltoztatáson vagy a bútorcserén kívül. Mivel az ügyfél érzékeny, főleg, ha a pénzéről van szó, arra is kell figyelni, hogy a kamatkondíciók és a szerződések ne nagyon változzanak, mert ellenkező esetben pillanatok alatt keres más pénzintézetet magának. Magyarországon eddig nem ismert számottevő úgynevezett migrációs hiba a KPMG könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó vállalat tanulmánya szerint, ám a banktörténet jegyez néhányat, amelyek fájdalmas következményekkel jártak: ilyen volt az amerikai JPMorgan Chase esete, amikor egy helytelen rendszerátállás 76 millió ügyfél személyes adatának elvesztését idézte elő.
Marokkó: több mint egy egyszerű konyha
Az arab ország páratlanul érdekes gasztronómiája olyan élményt nyújt az oda ellátogatóknak, amit soha nem felejtenek el