A tíz királyszobrok egyikét, az Anonymust, a fiatal Ligetire bízták. Igen ám, de tervezetet kellett készítenie, melyet egy külön zsűri ítélt meg. Benne volt ebben Stróbl Alajos is, akinek sehogy sem tetszett, hogy a szobor fejére kámzsa borul. Micsoda szobor az, melynek nem látni a fejét? Hasztalan volt minden beszéd, hogy ez szimbólum, az ismeretlenség legjobb kifejezése, Stróbl csökönyösen ragaszkodott ahhoz, hogy a miszticizmus nem plasztikai lehetőség, hogy le kell rántani a kámzsát, hogy lássuk a fejét. Ligeti ez ellen tiltakozott s mivel akkor készüllünk a velencei kiállításra, azt indítványoztam, hogy öntesse meg a kis mintát, vigyük európai zsűri elé. Bejelentette ezt Rumy miniszteri tanácsosnak, aki felfüggesztette a döntést és a mintát elküldtük az öntödébe. Az öntés késett. Amikor a kiállítási anyagot a vasúthoz kellett volna szállítani, még nem volt kész. Ligeti aztán elhatározta, hogy mindennap sürgeti, de a munka nem haladt. Már elutaztunk Velencébe, rendezni kezdtük a szobát. Ligeti késett. Mikor aztán a terem elkészült s este félholtra fáradtan hazavergődtünk a szállónkba, megérkezik Ligeti és mondja, hogy poggyászként sikerült elhoznia a szobrot. […] Délfelé megjön a láda, az udvaron kibontják. Fradoletto vagy egy tucat művészt csődít össze, hogy nézzék meg a szobrot. Mindenkinek tetszik, különösen egy kecskeszakállú kis olasz ugrándozik körülötte és kiabál: „Anonimo, ez az Anonimo, hiszen ez egészen dantei, ezt én megveszem, mit kóstál?”