Nincs még egy olyan iparág, amely az általános költségnövekedés ellenére olyan mértékben csökkentette volna árait, mint a repülés. Az okok alapvetően történelmiek: a második világháború után a légitársaságok úgy vélték, a háború számára kimunkált technológia csak a prémium kategóriás ügyfelek számára érhető el. Az Egyesült Államokban 1978-ban győzött a piaci lobbi, Európában a 90-es évek végére vált teljessé a verseny. Ahogy az a Malév esetében is történt, a privatizált vagy megszűnt nemzeti légitársaságok helyett a diszkont-légitársaságok kaptak szárnyra. A világ első fapadosának az amerikai Southwest Airlinest tekintik, Európában a Ryanair az első 1991-es alapításával, amelyet négy évvel később az Easyjet követett. A magyar Wizz Air némileg lemaradva, 2003-ban kérte bejegyzését, de mára a nagy európai diszkont-triumvirátus tagjává vált – különösen úgy, hogy az A321neo típusú gépekkel az ír nagy testvér költségszintje alá tudott menni.
A gilisztaűző varádicstól a terjőke kígyósziszig
Értelek – mondta Rezeda Kázmér, mert mindig ezt mondta, amikor nem értett semmit.