Nincs még egy olyan iparág, amely az általános költségnövekedés ellenére olyan mértékben csökkentette volna árait, mint a repülés. Az okok alapvetően történelmiek: a második világháború után a légitársaságok úgy vélték, a háború számára kimunkált technológia csak a prémium kategóriás ügyfelek számára érhető el. Az Egyesült Államokban 1978-ban győzött a piaci lobbi, Európában a 90-es évek végére vált teljessé a verseny. Ahogy az a Malév esetében is történt, a privatizált vagy megszűnt nemzeti légitársaságok helyett a diszkont-légitársaságok kaptak szárnyra. A világ első fapadosának az amerikai Southwest Airlinest tekintik, Európában a Ryanair az első 1991-es alapításával, amelyet négy évvel később az Easyjet követett. A magyar Wizz Air némileg lemaradva, 2003-ban kérte bejegyzését, de mára a nagy európai diszkont-triumvirátus tagjává vált – különösen úgy, hogy az A321neo típusú gépekkel az ír nagy testvér költségszintje alá tudott menni.

Sátáni gyűlölet, isteni szeretet
Fraknói Vilmos béketörekvéseinek bemutatása arra is figyelmeztet minket, hogy az emberi élet és a békés építkezés fontosabb, mint a pusztító háború.