A magyar oktatási rendszerben a hírek szerint senki nem érzi jól magát, ami persze éppúgy nem igaz, mint az, hogy boldog diák csak alternatív iskolákban terem. A tanárok magasra tartják a méltatlan fizetésüket feltüntető táblákat, és számonkérik társadalmi megbecsülésüket. Ha nem érzik a támogató környezetet, ha nem kapnak segítséget, naponta kudarcokkal telve és megalázottan lépnek ki munkahelyükről, nincs az az életpályamodell és fizetésemelés, amelyik maradásra bírná őket. Nálunk a pedagógus státusza alacsony, a gyerek – a szülő véleménye által befolyásolva – nem tartja fontosnak azt, ami az iskolában történik, és ez kihat a teljesítményére is. Nem csoda, hogy egyre kevesebben választják a pedagóguspályát, miközben nagy szükség lenne fiatal, energikus, változásokat akaró tanárokra. Rajtuk múlik a jövő. Ma Magyarországon a tanárok több mint fele ötven éven felüli.
Beszédes életrajzi töredék
Pósa történetei nem öncélúak, hanem közösségi okulásra készültek, mindezt hitelesen, remek stílusban közli velünk, az olvasókkal.