Kész mutatvány a zsúfolt, parányi budaörsi asztalosműhelyben elmanőverezni a még meztelen repülőgép törzse mentén az orrától a farkáig. Sok törékeny dolog van itt. Nyolcvanhárom éves vitorlázó repülőgépet korhűen újraalkotni, az még hagyján. De mindezt ilyen feltételek mellett! Különféle vékonyságú nyírfa rétegelt lemezek, lucfenyő lécek, ragasztó és lakk illata lengi be a teret. A nagy mű mellett egy öregúr tesz-vesz, arcán impozáns fehér bajusszal és sugárzó derűvel, fejében kifogyhatatlan sztorikészlettel. Utóbbiak még őt magát is megkacagtatják mesélés közben. „Haláli egy fazon!” – jellemzik a barátai, ami egy 75 éves emberről szólva tiszteletlenségnek tűnhet, ám Révy László fiatalos karaktere ezt megengedi.
Miután a veterán repülőgépek budaörsi szerelmesei által létrehozott Goldtimer Alapítványhoz kötődő számos repülőgép-restaurálásban (Li–2, Po–2, Kánya) és megannyi, már csak tervrajzokon és megsárgult fényképeken létező gép (Zögling, Cimbora, Gerle–12) újrateremtésében részt vett, időről időre feltűnik a médiában. Nagy a jelentősége az alapítvány tevékenységének, hiszen a magyar repüléstörténet száz évének történelmi viharait alig pár gépmadár élte túl.
A repülőgép-asztalos szakma is lényegében kihalt, elvégre hét-nyolc évtizede nem fából készülnek a masinák. Révy Lászlón (valamint Ungár Lászlón és Váradi Lászlón) kívül már nemigen akad fanatikus, aki képes Magyarországon faszerkezetű repülőt restaurálni, vagy olyan repülőgép-replikát alkotni a repülés hőskorából, amely minden hibájával és erényével együtt tökéletes mása az eredetinek – sőt kis szerencsével lajstromjelet és repülési engedélyt is kaphat. Ez utóbbi elsősorban a légügyi hatóságiak szigorán múlik, ugyanis sok korabeli műszaki megoldás ma már nem csupán meghaladott, de egyenesen veszélyesnek is minősül. Ugyanaz a probléma, mint a veterán autók, motorok forgalomba helyezésénél. Feloldhatatlan dilemma, hogy az újjáépítésnél a repülési engedély megszerzése vagy az eredetivel való tökéletes azonosság legyen a fontosabb szempont.