A film és a divat kölcsönhatásából mindkét iparág profitál, és az összefonódásba már az internet is bekapcsolódott. Az elmúlt bő tíz évben az igazi kölcsönhatás a sorozatok és az utcai divat között van. Mennyire legyen korhű egy jelmez és mennyire hordható, hogy az influencerek rögtön meggyőzzék a vásárlóközönséget?
Amikor Mandi Line jelentkezett a Hazug csajok társasága jelmeztervezői székéért, azzal győzte meg az ABC Family producereit, hogy kijelentette, a divatot teszi a sorozat ötödik főszereplőjévé. Line-t felvették, az Instagramot pedig elöntötték a Hazug csajokat másoló összeállítások csupa csíkokkal, bőrdzsekikkel és ballonkabátokkal. A sorozat legalább akkora divatszenzáció lett, mint az Eric Daman nevéhez fűződő Gossip Girl – A pletykafészek, illetve még korábban Patricia Field Szex és New Yorkja.
A filmvilág és a divat Hollywood aranykora óta él összefonódásban, mindketten profitálnak a milliárd dolláros üzletből. Mivel a divattervezésnek sokkal régebbi hagyományai voltak a mozinál, a korai filmes jelmezeket az akkori párizsi kifutók inspirálták. Így jelentek meg a mozivásznon például Vionnet kézjegyének számító dőlt szabásvonalak. Az 1930-as évektől azonban változott a helyzet, és a hollywoodi hírességek átvették a trendteremtő szerepet. Ez főként Gilbert Adrian és Howard Greer érdeme, akik ekkoriban szerződtek az MGM-hez vezető jelmeztervezőként. Adrian keze alatt vált Greta Garbo és Joan Crawford divatikonná, akiknek öltözékeit milliók másolták.
Hasonló csodát vitt véghez Edith Head a rivális Paramountnál, majd később a Universalnál, amikor Grace Kellyt és Audrey Hepburnt öltöztette. A divattervezők persze nem hagyhatták, hogy a filmipar teljesen letarolja a kifutók világát, így Coco Chaneltől kezdve Elsa Schiaparellin át Hubert de Givenchyig többen próbálták ki magukat jelmeztervezőként is. Nem mindegyik sikeresen. Chanel például folyamatosan szenvedett Gloria Swansontól, aki rendszeresen kifogásolta a ráadott ruhákat. Givenchy is nehezen tudott együtt dolgozni Edith Headdel, és bár a Sabrina párizsi ruhái bevonultak a divattörténetbe, a két tervező között gyakoriak voltak a nézeteltérések. Ma Giorgio Armani, Ralph Lauren, Jean-Paul Gaultier és Vivienne Westwood tesz időről időre kirándulást a filmvászonra, de a tervezők igyekeznek inkább a sztárok vörös szőnyeges megjelenéseire koncentrálni a filmek helyett.