Nem vállalt kockázatot az Új Színház, amikor műsorra tűzte Herczeg Ferenc egykor Párizsban is sikert aratott színjátékát. A Kék róka bemutatóját követő vastaps egyszerre szólt a ma is eleven darabnak, Csiszár Imre rendezésének és a kiváló formát mutató színészeknek.
A Színházi Élet című népszerű hetilap (1912–1938), amely szerzőjének tudhatta a kor irodalmi nagyságait Kosztolányitól Karinthy Frigyesen át Móricz Zsigmondig, 1917-ben azzal a kérdéssel fordult olvasóihoz, hogy szerintük járt-e Cecile a Török utcában. Nem kellett magyarázkodni, mert a lap olvasói tudták, hogy Cecile Herczeg Ferenc Kék róka című darabjának főszereplője, a Török utca pedig a híres nőcsábász, Trill báró lakásának helyszíne.
Özönlöttek a levelek a szerkesztőségbe, hiszen a Vígszínház pazar szereposztásban játszotta a darabot, a Singer és Wolfner kiadó pedig nem győzte a színjáték utánnyomását. A levélírók egyik tábora Cecile ártatlanságát bizonygatta, a másik szerint Cecile vétett a hatodik parancsolat ellen.

Fotó: Új színház
Bár a múlt század tízes éveiben a színházak még nem szerződtethettek egyetemen képezett marketingeseket, a kérdés kitalálói a fél országot megmozgatták. Mindenki tudni akarta a helyes választ. Ha megnézik az előadást, vélték az urak és hölgyek, feleletet fognak kapni. Özönlött a nép a pénztárakhoz, s az előadások után folytatódott a találgatás Cecile hűségéről. A mai eszünkkel zseniálisnak mondható marketingfogáshoz persze kellett Herczeg Ferenc kiváló, a francia mestert, Victorien Sardou-t idéző darabja is.
A szép és egykor szegény Cecile-nek minden oka meglenne, hogy megcsalja halálosan unalmas, ám nagyvonalú jólétet biztosító hidrobiológus férjét, Pált. Ráadásul látta őt a Török utcában Lencsi, Pál okosan számító, rajzolgató gyámleánya és Sándor, a család házibarátja is. Mindketten fel akarják nyitni Pál szemét, akit nem érdekel az igazság. Nem így Sándort, aki meghívja Trill bárót Pálék otthonába, hogy ráébressze az asszonyt, milyen üresfejű senki az ő szeretője.
A kínos találkozás után Cecile rádöbben, hogy nevetségesek a férfiak. Az egyik csak skalpokat gyűjt, a másik nem meri bevallani a szerelmet, a harmadik kényelemből kitart mellette. Elhatározza, hogy rendet tesz maga körül.