Belekötöttem a cifraszűr ujjába az utolsó részletet, és felnyergeltem – kezdte a történetet Rózsa Péter, a gazda, Rezeda Kázmér pedig hátradőlt, odaadta magát egészen az elkövetkező történetnek, ahogy odaadta magát egészen az előző történeteknek is, meg ennek az embernek, ennek a gazdának, ennek a magyarnak, ennek a csárdának, ennek a világnak, mert szívével egészen pontosan felfogta, hogy a világnak éppen ilyennek kellene lennie, és akkor nemcsak a „klímavédők” jó szándékú, de beteg hisztériája válna teljesen feleslegessé, hanem az összes küldetéses, világmegváltó hülye is. „Ha a világ meg lesz váltva, akkor az ilyen gazdák, az ilyen emberek fogják megváltani. Már ha persze a Jóisten úgy dönt, hogy nem érdemlünk meg még egy megváltást, amit a magam részéről tökéletesen megértenék…” – gondolta magában Rezeda Kázmér.
– Szóval felnyergeltem… – folytatta Rózsa Péter, és Rezeda Kázmér odafülelt, odafülelt, és beleült a langyos éjjel ölébe egészen.
Balmazújvároshoz közel van a Rózsa Péter csárdája, a virágoskúti Rózsakert Csárda. Odamondják gyakorta a tudálékosok, hogy „biocsárda”, de Rezeda Kázmér kínzóan feleslegesnek érezte ezt a dolgot. Ide kell jönni, körül kell nézni, meg kell hallgatni a gazdát, be kell ülni a Makovecz tervezte csárda nagytermébe, el kell olvasni a kitett feliratokat, leginkább ezt: „Az emberek, mikor elfelejtették, hogyan kell élniük, akkor törvényt hoztak az igazságról és a szeretetről.”
Na mármost ez a mondat Lao-ce mondata. Konfuciusz pedig így szólt, miután találkozott Lao-cével: „Tudom, hogy a madár repül; tudom, hogy a hal úszik; tudom, hogy az állatok képesek szaladni. A futó teremtmények csapdába ejthetők, az úszók pedig fonott hálóba. Amelyek repülnek, nyíllal lelőhetők. De a sárkány a tudásom fölött áll, a felhők és a szelek szárnyán a mennyekbe emelkedik. Ma láttam Lao-cét, és ő olyan, mint egy sárkány!”
Mindez pedig azért fontos csupán, mert Rózsa Péter kapcsán a „bioságot” hangsúlyozni éppen olyan, mintha valaki nagy komolysággal megállapítaná, hogy Kung Fu-ce konfuciánus volt.