Egy város szerkezete, a jelzőtáblák, a vezetési és parkolási szabályok mind-mind közösségi érdekek szerint kialakított stratégiák. Ellenben az, ahogy egy ember közlekedik a városban – rövidebb utakat választ, céltalanul lézeng, kedvenc útvonalait használja, és újakat fedez fel –, taktika. Más szavakkal: az egyén fizikailag nem tudja átrendezni a várost, de saját céljainak megfelelően használhatja, megválaszthatja, miképpen mozog benne – Michel de Certeau francia filozófus megállapítása a mindennapi tevékenység, az embert körülvevő tér és az identitás közötti összefüggésre hívja fel a figyelmet. Stratégiák és taktikák a kibertérben – az internet által megalkotott alternatív térben – is megfigyelhetők, különösen szembeötlő a net nyitott természete: a linkek egyre bővülnek, a weboldalak folyamatosan szerkeszthető számítógépes fájlok, amelyek sosem teljesek. Míg a web az 1990-es években jobbára publikációs médium volt, addig a 2000-es évektől kommunikációs médiummá vált. A statisztikák szerint az emberek egyre nagyobb arányban szereznek információt és médiatartalmakat a weboldalakról. (Ugyan ki az, aki még mindig a Révai nagy lexikonáért nyúl, mikor ott a Wikipédia?)

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.