A temetőben születtem. Anyával voltam, hogy ne féljen – a film kezdőmondatai Kató történetét ígérik. De az albínó lánynak sorsa van, a története épp most bontakozik. Hová tart? A kamaszkori útkeresést mutatja be a film, a fiatal lány kissé hajlott hátára fókuszáló kézi kamera növeli a bizonytalanságot, elmosódik a tér, nem látszik az út, az árva gyermek lelke, ahogy epizódjaiban a film is, töredezett. Gondoljunk valakire, és dögöljön meg – vezényel Kató. És a kicsik behunyják a szemüket. Erősen Annára gondolnak… Az árvaházba betéved egy vipera, félelmetesen tekergőzik a falon, Kató megfogja, kidobja az ablakon… Anna megbetegszik… Kató a román pópának gyón, nem találja a szavakat. Ezen a ponton azért felvillan valami Böjte Csaba lelkületéből, mert a lány félelmére: „Elátkoztam valakit!”, a pópa kedves megértéssel válaszol: „Csak öreg és ronda férfiak tudnak átkozni. Te öregnek érzed magad?” Hát, nem úgy néz ki Kató, és Bogi, az önkéntes csaj is kifejezetten életszerű, de a dokumentarista eszközök használata ne áltassa a nézőt: Szőcs Petra nem fog eljutni a történetmondásig. Pedig eljuthatna Annával, de balladai homályban hagyja a nő történetét, ahogy előképének, Kőmíves Kelemennének sem tudjuk még a nevét sem, itt is csak a gyönge testet látjuk. A Déva lefojtott érzéseket dokumentál, így a kamera a fénylő Katón marad, az epizódok pedig nem állnak össze történetté. Az benn szorul a traumatizált gyereklélekben. Még jobb, ha kitörlődik az emlékezetből.