Kevin McCallister 1992-ben másodszorra rabolta el a nézők szívét, mikor a Reszkessetek, betörők! című film újabb részében a New York-i
The Plaza Hotelben karácsonyozott. Élvezte a hotel minden szolgáltatását, nem kellett a kerti fenyőfát derékmagasságban kivágnia, szó nem volt díszítésről, mind-össze a szobaszervizt kellett hívnia. Az elmúlt néhány évben a magyar szállodák vendégei is felismerték, hogy Kevin karácsonyi kalandja nem rossz lehetőség a sütés-főzés és a végeláthatatlan vendégjárás helyett. Sziné Horváth Beáta szálloda- és turizmusmarketing-szakértő szerint nyolc-tíz évvel ezelőtt még erős marketingre volt szükségük a hoteleknek ahhoz, hogy karácsonykor is szerezzenek néhány vendéget, mivel az ünnep hagyományosan holt időszaknak számított. A szilvesztert azonban szinte hirdetni sem kellett, annyian szerettek volna pihenni.
Baldauf Csaba, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke és az alsópáhoki Kolping Hotel vezetője arról számol be, hogy a 2008-as világválságot megelőző időszakban csupán karácsony másnapjától fogadtak vendéget, előtte két hétig zárva voltak. Ám 2009-től a nagy érdeklődésre való tekintettel kinyitottak, és 2018-ban már kilencvenszázalékos kihasználtsággal működtek december 24-én is.
A trendváltást úgy sikerült elérni, hogy a szállodák először az egyedülállókra összpontosítottak, majd megjelentek a „családias”, „meghitt” jelzők a hirdetésekben, mivel a családok is egyre inkább felfedezték, hogy nem baj, ha a háziasszony is le tud ülni a terített asztalhoz, és nem kell szaladgálnia folyton, hogy hozza a friss halászlét.
A Hunguest Hotels tájékoztatása szerint is egyre több kisgyermekes család, gyermek nélküli fiatal vagy idősebb pár, baráti társaság, továbbá egyedülálló vendég tölti a karácsonyt a vállalatcsoportnál. A karácsonyi csomagajánlatokat ma már többen keresik, mint a szilveszterit. Mint Nádas Gábor, a Thermal Hotel Visegrád vezérigazgatója elmondja, szinte száz százalékban belföldiek érkeznek, viszont többségében gyermek nélkül.