Valahol Meg Ryan színlelt orgazmusa és Katherine Heigl többtucatnyi koszorúslányruhája között elveszett a romantikus vígjátékok iránti érdeklődés. Pedig a Harry és Sally után az 1990-es és a 2000-es években Nora Ephron vagy Garry Marshall biztos bevételt jelentettek a stúdióknak, a nézőknek pedig biztos szórakozást először a moziban, majd otthon a kanapén némi sütemény társaságában, a sokadszorra nézett DVD-k formájában. A DVD-piac a 2008-as válságban omlott össze, mégis még 2010-ben is a kilenc nagy stúdió legalább évi egy romantikus vígjátékkal állt elő (nemritkán teljesen egyforma történettel), a szám azonban 2017-re nullára csökkent. Azóta elvétve találni mozis romantikus komédiákat, azaz romkomokat, amelyeket többnyire független filmesek készítenek, és ritkán lesznek igazán sikeresek. Ugyanakkor a streamingszolgáltatóknál dübörög a romantika iránti vágy.
A koronavírus miatti kényszerű bezártság megsokszorozta a Netflix-előfizetések számát. A cég ügyesen időzítette legújabb, a szeleburdi angolról és a nagyvilági amerikairól szóló, határozottan közhelyes, de kanapés kuckózáshoz tökéletes mozijának premierjét. A Kishúgom esküvői a nyitóhétvégén rekordnézettséget hozott. A kaotikus római esküvőt elmesélő történet A nő kétszer és a Négy esküvő és egy temetés által kitaposott úton halad, megfűszerezve a Netflix által elvárt politikai korrektséggel. A XXI. századi romkom ugyanis elvileg ritkán érhet el megfelelő sikereket a más rasszba tartozó figurák szerepeltetése nélkül.
A DVD-piac megszűnése nagy érvágás volt, ám a legnagyobb probléma az, hogy a stúdióknak egyre kevésbé éri meg olyan közepes költségvetésű filmeket készíteni, amilyenek tipikusan a romkomok. Hasonló filmek viszonylag gazdaságosan készíthetők, hiszen kevés vagy szinte semennyi számítógépes utómunkát nem igényelnek, ha nem egzotikus helyen játszódnak, a forgatási helyszínek sem drágák, húsz- és hatvanmillió dollár között ki lehet hozni a költségvetést filmenként. Ahogy azonban a romantikus vígjátékok húzónevei egyre híresebbek lettek, úgy a sztároknak egyre nagyobb fizetés járt. Katherine Heigl hatmilliós szerződése A csúf igazságért több mint a duplájára nőtt, mire a következő, sokkal rosszabbul sikerült filmet forgatta. A közepes költségvetésű filmek célközönsége azonban a 2010-es évek streamingforradalma után egyre inkább kikopott a mozikból. Drágállták a jegyárakat, és egyszerűbb volt online megnézni a nem nagy képernyős látványvilágon nyugvó mozikat.