– Tavaly télen forgatták a Post mortem című filmet. Hol tartanak a munkálatokkal? Most is tudnak dolgozni?
– Nagyban folyik a munka, bízom benne, hogy a járvány nem lassítja le. Novemberben kezdtek hozzá a számítógépes kollégáim a trükkök készítéséhez – eltüntetik a zöld háttereket, retusálnak, animálnak –, közben a zene és hangeffektusok is készülnek. Mindenki otthonról küldi el nekem az anyagokat. A szerződés szerint augusztus elsejéig kell leadnunk a filmet. A bemutatót eredetileg októberre terveztük, de elképzelhető, hogy először nagyobb
A kategóriás fesztiválon indítjuk. Majd meglátjuk.
Szorongások és félelmek
– Mióta foglalkozik ezzel a filmmel?
– Nyolc éve. Még a filmalap írt ki pályázatot közönségfilmekre, és állandó alkotótársammal, Hellebrandt Gáborral a magyar piacon szokatlan ötletet, horrorfilmet adtunk be. Jó ideig falakba ütköztünk. Volt, aki azt mondta, hogy Magyarországon adófizetők pénzéből ne készüljön horrorfilm, amit nem értek, mert ennek is vannak értékei. Nem véletlenül nézik annyian. Több európai országban foglalkoznak a lélektanával. Nálunk soha nem volt divatos. Az előző rendszerben burzsoá műfajnak tartották, mostohagyerekként bántak vele, holott ugyanolyan zsáner, mint a krimi vagy a romantikus komédia. Mára itthon is nagyon népszerű lett, a fiatalok kifejezetten kedvelik. Több horrorsorozatot vetítenek a tévécsatornákon. Szerintem e műfaj keretein belül is lehet olyan problémákat, helyzeteket felvetni, melyek a nézők számára fontosak. Gyerekkorom óta rajongója vagyok a horrornak. Engem azért is vonz, mert heves érzelmeket lehet vele kiváltani. Szorongásokkal és félelmekkel foglalkozik, a tudattalanunkban rejtőző ősi szimbólumokat, archetípusokat használja. A bölcsészkaron pszichológusként végeztem, a diplomamunkámat a horrorfilmek szimbolikájáról és személyiség-lélektanáról írtam. A Post mortem végső változata – a forgatókönyvet Zánkay Piros írta – már egyöntetű tetszést váltott ki mindenkiből. A filmben kísértetek szállnak meg egy felvidéki magyar falut az első világháború és a spanyolnáthajárvány után. Ide érkezik egy fiatal post mortem fotós, Tomás, akit Klem Viktor alakít. A falubeli tízéves kislány, Anna (Hais Fruzsina) őt kéri meg, hogy segítsen megszabadulni a kísértetektől.