– Gondolom, hozzájárult a Balázs Béla-díjhoz, hogy olyan filmet rendeztem, melyre a nemzetközi tévéműsorok legmagasabb szintjén is felfigyeltek. Indiai, brazil és ausztrál minisorozat mellett Európából egyedül a Trezor jutott be a világ legjobb négy alkotása közé. Tavaly a Magyar Filmdíjon nyolc díjat nyertünk. Valóban igaz, hogy 56-ban elvesztek a páncélszoba kulcsai, és odavittek egy lakatost. A filmbeli rabnak, Anger Zsoltnak is sikerül kinyitnia a trezort, aztán az ajtó mögött egészen mást talál, mint amire számított. A filmet a kőbányai pincerendszerben és a Vasas-székházban forgattuk. Az összes helyszínt: a páncéltermet, a börtönkülsőt és -belsőt, a koncerttermet ezeken a helyszíneken kellett kialakítani. Izgalmas feladat volt. Hét évvel korábban készítettem el A vizsga című filmet, melyet szintén Köbli Norbert írt. Ő nagyon kedveli ezt az időszakot, az a film is az ötvenes években, 1957 decemberében játszódik. A forradalom után az államvédelem tudni akarja, hogy ügynökei közül kiben bízhat meg, és kiben nem, ezért próbára teszik őket. Másfajta szemszögből ragadtuk meg a kort, és ha furcsa is, szórakoztató aspektust kerestünk benne. Érdekes, izgalmas történetet kínálunk. Köbli Norbertet korábbról ismertem, voltak közös terveink, melyek meghiúsultak. A vizsgát szinopszis formában olvastam először, és azonnal lecsaptam rá. A Trezor esetében már kész forgatókönyvet kaptam. Először úgy gondoltam, hogy nem tévéfilmet és nem megint ötvenes évekbeli történetet kellene forgatnom, de jól tettem, hogy elfogadtam a felkérést, a Trezor nagyon szép sikereket ért el.