Hetente tíz centivel a pesti aszfalt fölött jártam, amikor megjelent rajzom a hetvenes-nyolcvanas évekbeli Magyar Nemzetben, de nem bírtam magammal. Írással is partra akartam szállni. Bázisom az Egyesült Gyógyszer és Tápszergyár üzemi lapja volt, ahol kéthetente láthattam kinyomtatva többször is a nevemet, fölötte pedig veretes mondataim sorakoztak a gyár termeléséről, riportok a brigádok gazdasági és kulturális életéről, egy-egy portré kiváló dolgozókról. Az első címére is emlékszem: „Boldogság bronzban”, főhőse egy Munka Érdemrend harmadik fokozatával kitüntetett vegyipari kutató volt, aki szabadidejében bridzsezett és Wagner-operákat hallgatott. Tényleg sajtószabadság volt, ahogy a Blaha Lujza téri székház büféjében a cinikus öreg rókák mondták két illegális konyak közt: „Az újságíró, amit szabad, mindent megírhat.”
A lapnál dolgozott sok évvel az én megjelenésem előtt az 56-os szereplése miatt parkolópályára tett Örkény István. Ez volt a hatalom irgalma. Az írózseni eredetileg gyógyszerész volt, mellesleg családja egykor gazdag patikatulajdonos. Büntető száműzetésére az isten háta mögött – a Keresztúri úti gyógyszergyárban – került sor. Legalább szakterületén „kenhette le” a kötelező brigádriportokat. Mégiscsak egy fizetést adó státusz. Mert a burzsuj mégse kaphatja vissza gyógyszertárát, azt már „a dolgozó nép jogos tulajdonába” vette. Végiglapoztam a bekötött korábbi évfolyamokat. Nem kellett szégyenkezni. Örkény pedánsan, távolságtartóan „tudta le” a kötelező penzumokat.
Azt az olvasó nem láthatta, hogy a szerkesztőségi könyvespolcról, Lenin összes művei díszesen bekötött sorozata mögül rendre előkerült az unicumos butykos, és az élénkítő és lelkiismeretet-zsibbasztó kortyolások közepette készültek a „tömegpusztító” vezércikkek, körülbelül minden évben hasonló panelekből. „Öregem, ha ezt egy kutyának beadják – mondta volt a felelős szerkesztő, B. Jóska –, akkor az megdöglik tőle. De az ember az jól bírja” – fűzte hozzá. Tudta, mit beszél. Ő még a régi generációhoz tartozott, a második világháború előtti irodalmi, kulturális életről visszavágyódva beszélt, például „még a könyvesboltokban is lehetett dohányozni!”. Tény, hogy a szerkesztőségben a nemdohányzók is passzív nikotinisták lettek, a folyamatos pöfékeléstől keletkező füstre szinte rá lehetett könyökölni az írógépek mellett.