Hetente tíz centivel a pesti aszfalt fölött jártam, amikor megjelent rajzom a hetvenes-nyolcvanas évekbeli Magyar Nemzetben, de nem bírtam magammal. Írással is partra akartam szállni. Bázisom az Egyesült Gyógyszer és Tápszergyár üzemi lapja volt, ahol kéthetente láthattam kinyomtatva többször is a nevemet, fölötte pedig veretes mondataim sorakoztak a gyár termeléséről, riportok a brigádok gazdasági és kulturális életéről, egy-egy portré kiváló dolgozókról. Az első címére is emlékszem: „Boldogság bronzban”, főhőse egy Munka Érdemrend harmadik fokozatával kitüntetett vegyipari kutató volt, aki szabadidejében bridzsezett és Wagner-operákat hallgatott. Tényleg sajtószabadság volt, ahogy a Blaha Lujza téri székház büféjében a cinikus öreg rókák mondták két illegális konyak közt: „Az újságíró, amit szabad, mindent megírhat.”

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.