Nolan ma Hollywood talán legnagyobb becsben tartott rendezője, aki lényegében bármilyen filmet megcsinálhat, annyi pénzből, amennyiből akarja. A kritikusok zabálják, a közönség kitart mellette, ráadásul évtizedekig képes volt tartani egy elég magas színvonalat, bármihez nyúlt. A direktor 2000-ben robbant be a köztudatba a Mementóval, azóta pedig maradandót alkotott számos műfajban a szuperhősmítosztól (A sötét lovag trilógia) az eszképista sci-fin át (Csillagok között) a második világháborús drámáig (Dunkirk). A Mementóban visszafelé mesélte el a történetet, A tökéletes trükkben két bűvész párharcát zárta sokkoló csavarral, az Eredetben pedig mesterséges álmokban ültetett belénk gondolatokat. A mai világban, ahol szinte minden nagy költségvetésű sikerfilm vagy folytatás, vagy pedig egy franchise része, üdítő egy eredeti történetre jegyet váltani, és látni, hogy nem csak Európában vannak még szerzői filmesek. Nolan maga is egy illuzionista, filmjeiben pedig az a legjobb, hogy a néző folyamatosan azt érzi, hogy meg akarják lepni, le akarják nyűgözni.
Karácsony a pokol közepén
Sztehlo Gábor evangélikus lelkész ember maradt a pokol közepén is.